Hjemme igjen

Categories G Reise og ferie

Nå har jeg og Andrea kommet hjem igjen fra turen til Marokko. Det ble en tur som virkelig overgikk alle våre forventninger. Det har vært en fantastisk og innholdsrik tur, men også en tur med en del stressende, skumle, og direkte latterlige situasjoner. Jeg sitter også igjen med i overkant av 1000 bilder som skal sorteres og ses gjennom. Bloggen kommer med andre ord til å handle mye om Marrakech de neste dagene! 

Samtidig som turen må “få synke” må jeg også kaste meg hodestups inn i hverdagen igjen. Det er jammen ganske utfordrende! Har så mye jeg vil ha gjort, men ikke nok timer i døgnet, og en kropp som sårt trenger hvile etter en 27-timers hjemreise som ikke gikk helt etter planen! 

Palm Groves, Marrakech

 

For å se litt bilder fra turen, kan du sjekke instagrammen min Ingrid0123

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Hjemme igjen

  1. Hei Ingrid, det blir super spennende å høre fra turen. Gleder meg. Jeg har vært inne å sett på instagram bilder. Så så kjekt ut denne turen. Godt dere kom hel hjem. Jeg er litt redd for å reise til Afrika uten å ha med en mann jeg, men skulle gjerne vært der. Klem

  2. fjellgeitbundingen: Det gikk helt greit å være to jenter. Men hadde nok også følt oss enda tryggere med mennene våre 🙂

  3. Det handler vel ikke så mye om fremmedfrykt, mer at jeg vet og føler kulturen deres er veldig annerledes enn vår og tenker det er fort å trå feil. Lest litt bøker om muslimer, og vet ikke om jeg er i stand til å huske på alt. Hvordan man kler seg, fører seg, hvordan man blir oppfattet. Tenker at jeg helst ville reist med en hel gruppe jenter, om ikke mannen skulle blitt med.

  4. fjellgeitbundingen: Jeg synes ikke det med klær var et stort problem. Vi dekket utringning (helst) skuldre, og ned til knærne. Man får uansett kommentarer fordi man er hvit og ser turist ut. Men så lenge man er forberedt på det, går det greit.
    Det som var utfordrende for oss, var at vi ikke kunne utøve normal høflighet uten å bli lurt. Måtte lære oss å prute hardt, ikke se for lenge på noe vi ikke ville kjøpe, eller på noen vi ikke ville prate med, og helst ikke smile for mye til menn. Dessuten å ikke stole på at det folk sa, var sannheten… Litt ubehagelig å “måtte” være så kynisk…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *