Sy det selv: Forkle!

Categories A Hobby

Nå som vi pusser opp kjøkkenet, passet det fint å sy seg et splitter nytt forkle. Jeg er veldig dårlig å bruke forkle, men angrer veldig ofte, siden jeg søler så mye. Jeg fikk et nisseforkle i julekalenderen, men nå er det pakket vekk, og jeg har endelig sydd meg et skikkelig et som jeg kan like å gå med! Fikk brukt en del reste-stoff som ikke hadde noen spesiell hensikt også. Det er alltid gøy å få nyttegjort seg av. Nå venter jeg bare på kjøkkenet, som mest sannsynlig blir brukbart i begynnelsen av neste uke! 


Jeg laget mønsteret enkelt selv. Det består av to stropper, en hjerte-topp, og et rektangel som ble rynket til “skjørtet.” Hjertetoppen har jeg sydd dobbelt, slik at ikke baksiden skulle vises, og man slipper det knøttete kante-arbeidet. Klippet formen etter øyemål, og ble egentlig nokså fornøyd! Eneste jeg vurderer er om jeg skal klippe bort litt på lengden… 

Dersom noen er interessert, kan jeg lage en tutorial på noe lignende…?
 

6 kommentarer

6 thoughts on “Sy det selv: Forkle!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *