Hardt arbeid i Albania

Categories G Reise og ferie

Til nå har det jo virket som om jeg bare koste meg og var på ferie i Albania. Men tingen er at når vi gjør masse, og jobber hardt, har jeg ikke tid til  ta bilder. Da blir det heller ikke like moro å blogge om, for alle liker jo bilder! Men her er noen av de tingene som vi gjorde i Albania som ikke var som en ferietur.

* Andre dagen i Albania var en dag for praktisk arbeid. Vi skulle hjelpe bibelskolen (som huset oss) med maling, vasking, hagearbeid, flytting og lignende. Førti stykker i jobb, 30 grader i skyggen, og god arbeidsånd er noen stikkord. Eller man kunne bruke svette, smil og støle rygger. Jeg var i luke-tjeneste mesteparten av dagen (her kom min kompetanse som gartner-datter til sin rett!) I tillegg fikk vi malt en del, flyttet en del møbler, vasket masse, og ryddet litt. 

 

 

* Teamsamling var et fast innslag hver kveld. Det handler om å samle gjengen vår, ha en oppsummering av dagen (hva som har skjedd de ulike stedene), og ha et møte med Gud. Her fikk vi inspirasjon, åndelig påfyll, og utfordringer om å dele ulike ting. Teamsamlingene ble noe av det viktigste på turen for meg! De var utrolig bra! Mange tok nye skritt med Gud, inkludert meg selv da jeg fikk flere profetiske ord til enkelte folk; som faktisk stemte!  

 

* Vi hadde også SOAP-grupper. Smågrupper på 3-5 personer som hadde et lite bibelstudie sammen hver dag. Jeg fikk utrolig mye ut av bibellesningen på denne måten, både fordi SOAP er genialt (les om det her), og fordi vi delte ulike tanker med hverandre, og fikk flere innfallsvinkler til samme bibel-kapittel. 


 

3 kommentarer

3 thoughts on “Hardt arbeid i Albania

  1. Henriette Celin: Ja, var en fantastisk tur! 😀
    Takk for alle kommentarene i det siste! Er utrolig hyggelig å se at noen leser bloggen min jevnlig. Jeg leser alltid din også, men er ikke så flink til å kommentere 🙂
    Ser ut som dere også nyter ferien med litt reise, og litt hjemmetid! Kos deg masse videre 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *