Jeg har jobbet til nå i påsken, og mer skal det bli. Det er noe helt annet å gjøre fysisk arbeid, enn det jeg holder på med til vanlig. Man blir sliten på en annen måte. Nå er neglene skitne og brukne, og musklene verker. Men det er godt også, å føle at en gjør noe “skikkelig.” Trening tør jeg ikke tenke på en gang. Det har jeg på en måte gjort da jeg bar alle plantene opp fra kjelleren og ut i hagesenteret. 

Kveldene har jeg fått brukt godt. Tirsdag hadde vi forening, onsdag hadde jeg besøk av ei venninne og en kamerat – to som ikke bor her, og som jeg ikke treffer så ofte. Det er en av fordelene med ferie! Treffe igjen kjente og kjære 🙂

Thomas har jobbet  en del i hagen, kastet masse avfall, og funnet frem et stort blomsterbed som nok har vært gjemt bort en stund. Han er kanskje arbeidsledig, men han er flink til å finne noe å gjøre! Når det blir april skal jeg så masse frø i det nye blomsterbedet. Gleder meg til å se hvordan det blir!

I ferien har jeg også fått tid til å lese en del, og hekle litt. Men jeg har rett og slett gått tom for “gøye” håndarbeidsprosjekter. Vet ikke helt hva jeg skal lage nå. Men syplaner har jeg mange av: det gjelder bare å samle nok tid og motivasjon til å komme i gang på et av dem!

I dag er planen som følger: Jeg skal på jobb (vet det er helligdag, men jeg trenger pengene. Og mamma trenger hjelpen! Hele hagesenteret skal jo gjøres klart i påsken!!), deretter skal jeg få besøk av skjønneste Cathrine. Hun skal overnatte hos oss. Så er det Jesusgruppe og filmkveld. Mange gode ting på en dag! Og morgendagen blir ikke dårligere 🙂

Overskriften minnet meg på denne nydelige sangen som vi har hatt i lovsangsteamet.

Here, now

All I know is I know that you are near now.

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Here, now

  1. Hei Ingrid, kos deg med å være til hjelp. Du er nok ikke den eneste som jobber i dag. Er nok vanlig blant mange arbeidsgrupper helse, gartneri, hoteller, skisentre, kiosker, bensisstasjoner etc..Høres ut som du har masse koselige planer i dag, og ta deg en tur på Ravelry eller strikkeblogg, så får du nok masse inspirasjon til å lage noe nytt 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *