Heklet et påskelam

Categories A Hobby

Jeg fant plutselig ut at jeg hadde et stort behov for påskepynt (alt vi har er fire kyllinger), men i disse trange tider har vi faktisk ikke råd til å handle pynt. Så jeg ville prøve å hekle noe. Utfordringen var at jeg ikke hadde gult garn – så jeg tok meg et pinterest-søk og endte opp med sauer. Oppskriften finner du HER. Jeg hadde aldri prøvd meg på boblemasker før,  så det måtte jeg lære meg på youtube. Men etter den lille kneika, fikk jeg sansen for disse søte sauene.

 

Så da jeg hadde laget èn normal sau, bestemte jeg meg for å lage en flokk med pastell-sauer i anledning påske. Fortsettelse følger…

Visste du at “påskelam” referer til Jesus? Han ble drept for å dekke over vår skyld, slik Jødene pleide å drepe for eksempel et lam for å bote for sin skyld. Blodet ble sett på som rensende. Derfor spiser mange også i dag lam i påsken 🙂

9 kommentarer

9 thoughts on “Heklet et påskelam

  1. Hei Ingrid, hjemmelaget påskepynt er det fineste. Dette lammet ble nydelig. Kjempe fint 🙂 Det blir sikkert litt bedre stilt med dere etterhvert når dere har fått pusset opp og nedbetalt litt av huset. Vi hadde det også litt gnagert de første årene..

  2. Så søt den var! og syntes du er veldig flink som fikk det til da du ikke hadde heklet på den måten før 😀
    En lur idé å lage sin egen påskepynt altså. Og det er jo SÅ gøy også ^^

  3. Henriette Celin: Tusen takk 😀 Går bedre og bedre! Nå har jeg heklet flere, så bildet kommer på bloggen etterhvert 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *