Kreativiteten er tilbake!

Categories A Hobby

Nå har jeg fått tid til å være litt kreativ med symaskinen igjen, og det føles SÅ godt når et prosjekt lykkes: Spesielt når det er et jeg ikke hadde noe særlig tro på i utgangspunktet! Det vil komme innlegg fremover om hva jeg sydde – må få til noen skikkelige bilder. Akkurat nå ville jeg bare meddele hvor godt det føles å gjøre noe nytt! Jeg hadde nesten stivnet fast i de kjedelige hekle-gryteklutene, og har ikke laget noe helt nytt på lenge. Men nå er inspirasjonen her, så jeg har tenkt til å bruke den så godt jeg kan! 

Igangsetteren til sy-dagen var denne nydelige strikkede dåpskjolen som skal brukes av nevøen min. Den trengte et innerkjole, og jeg ble spurt om å sy en. Jeg var heldig å hadde et passende stoff: det samme som jeg brukte til å sy brudepikekjolene i bryllupet mitt. Med litt hjelp fra sy-ekspert-Helene var biffen fikset, og kjolen ble kjempefin! Nå er vi klare for dåp i april 😉

 

Det hadde vært fint å kunne skryte på seg at jeg hadde strikket den også, men den gang ei. Kanskje om et par år at jeg tar på meg et så stort prosjekt. Men jeg vil ikke akkurat vedde på det 😛
 Legg merke til at jeg har pysjbukse på. Fint å sy i! 😀

Flere sy-innlegg vil komme – stay tuned 🙂

3 kommentarer

3 thoughts on “Kreativiteten er tilbake!

  1. Gøy med slike innlegg! gøy når man begynner på noe nytt man trives med ^^
    Så ut som en fin innerkjole, du er flink 😀
    Gleder meg til å se flere sy prosjekter du har hatt 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *