En krangel unngått

Categories D Familie

To dager på rad hadde vi den samme krangelen, og jeg tenkte vi må gjøre noen grep. Ellers starter vi en ond sirkel her. Vi kranglet om hvem som gjør nok, og hvem som gjør for mye. Hvem som skal ta oppvasken, og hvem som har tatt oppvasken. Og hvem som er mest sliten. Kranglene sliter oss ut begge to, og ingenting blir gjort. 

Så vi satte oss ned litt med et stort hvitt ark, og en kulepenn. Og så skrev vi lister over hva som skulle gjøres, hvem som skulle gjøre, og når de skulle gjøre. Et så enkelt lite grep, og Thomas slapp å føle at han hadde gjort for lite mens jeg var på jobb. Så lite grep, og jeg slapp å mase om de tingene jeg ville han skulle gjøre. Så enkelt lite grep, og de neste to ryddedagene gikk uten en eneste krangel (vi brukte fire dager på å få orden, ja!) 🙂 


 

Et lite tips om at kommunikasjon kan spare en for mye slitsomt. 🙂

2 kommentarer

2 thoughts on “En krangel unngått

  1. Aleksandra: Ja, helt sant. Det er ikke så ofte vi krangler alvorlig, men når det toppet seg sånn at vi kranglet to dager på rad, er jeg glad for at vi fant en løsning 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *