Gå på oppdagelsesferd i ditt nærmiljø!

Categories E Natur og Turer

 

Det er herlig å komme seg ut litt, men nå på vinteren er det utfordrende. Temperaturen og vinden er en ting, men det vanskeligste er at det blir så fort mørkt. Alt frister så lite når det er bekmørkt ute. Men noen dager klarer jeg å overtale meg selv til at en tur ut er en god idè, og da kan jeg ende opp med bilder som dette… 

 

Denne dagen gikk jeg på oppdagelsesferd i nabolaget. Vi har bodd her et halvt år nå, men jeg har enda ikke fått utforsket skogene rundt her skikkelig. Vi har liksom holdt oss til veien når vi har gått tur. Men nå ville barnet i meg slippe til, så jeg fant endelig ut hvor den går, den stien nede med elva. Og jeg fant ut hvordan jeg kan komme meg til toppen av haugen på Øyno, uten å gå gjennom noens hage (i hvert fall nesten). 

 

Oppdagelsesferd er noe av det kjekkeste jeg vet! Som sagt får det frem barnet og lekenheten i meg. Men det får også frem kreativiteten! Jeg får foto-inspirasjon, og legger mer merke til omgivelsene mine.

Ser du fjeset til dette treet også? 🙂

Så det får bli dagens anbefaling! Kom deg ut denne helga! Her er himmelen blå, så det blir helt sikkert en bra dag!

5 kommentarer

5 thoughts on “Gå på oppdagelsesferd i ditt nærmiljø!

  1. Det er så kjekt å gå på slike oppdagelsesferd turer! og her fikk du jo også mange flotte bilder 😀
    jeg skulle gjerne gjort det samme denne helgen, men jeg skal være med en kjæreste som kommer rett fra “helvettes uke”. Så han er ikke god til bens nå sier han, hehe. Og det er forståelig (: dermed blir det ikke mer enn en kort tur ut for vår del. Men en annen dag vil jeg gjerne gjøre det samme som du har gjort her ^^

  2. Bergensergenser: Nei, det er ikke alltid det passer 😉
    Jeg kom meg ut i dag, men fikk dessværre ikke tatt med meg kamera denne gangen… Dumt, for det var SÅ mange fine motiver!

  3. fjellgeitbundingen: Skulle ønske jeg var bedre 😉 Men, men! Man prøver så godt man kan 🙂 Og det er nok varmere her enn hos deg… var 4-5 minus på dagen i går 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *