Sakarja

Categories J Bibelen

“Ikke ved makt og ikke ved kraft,
        men ved min Ånd, sier Herren, Allhærs Gud.
(Sak.4.6)

 

Nå leser jeg systematisk igjennom bibelen for andre gang, og har tenkt til å skrive litt om hver bok ettersom jeg blir ferdig.

 

Tittel: Sakarja (38 av 66

 

Forfatter: Sakarja

 

Datering: 520-475f.kr.

 

Innhold: Boka er profetisk. Den starter med syv syner som forteller oss om ulike sider ved Guds plan. I tillegg finner du messianske profetier, oppfordring til omvendelse, og profetier om de siste tider. 

 

Min Mening:  Dette var en av de tyngre bøkene å lese som inneholder mye symbolikk og vanskelig språk (synes jeg). Men den har noen helt tydelige profetier om Jesus, som er litt spennende å se. Ganske utrolig at historien om Jesus var forutsagt ned til detaljer så lenge før han kom til verden… 

BildeKilde

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *