Nysydd hverdagskjole

Categories A Hobby

På skolen har jeg i det siste arbeidet mye med et prosjekt – sy tre kjoler i tre ulike stoffer. Dette er den første av disse tre kjolene. Den er sydd i “Jersey” – som egentlig bare er et kallenavn på flere ulike elastiske stoffer. Den består egentlig av 5% elastan, som gir den masse stretch, og 95% viskose, som er et plantebasert materiale som er kunstig fremstilt. Stoffet er lett, elastisk og behagelig, og ble kjøpt HER for ca 60kr/meter pluss 30kr i frakt. 

I skoleoppgaven min skriver jeg om hvordan de ulike materialene er å arbeide med. Stretch er gøy, men det har med seg mange utfordringer også..

Bildene er tatt av den snille mannen min 🙂
Kjolen er en hverdagskjole som antagelig kommer til å bli brukt over bukser og tights. men den kan jo også brukes som på bildene, på fine dager. Hvis noen er interessert i hvordan denne sys, så kunne jeg skrevet et innlegg om det…?

10 kommentarer

10 thoughts on “Nysydd hverdagskjole

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *