Moby Dick

Categories H bok

“For det finnes ingen dårskap hos dyr som ikke overgås uendelig av menneskets vanvidd.”

Forfatter: Herman Melville

Boktittel: Moby dick, eller Hvalen

 

Innhold: Boka har mange, korte kapitler, og ca 300 sider. En del av kapitlene skildrer jakten på kaptein Akabs hevn mot den hvite hvalen Moby Dick, gjennom Ismael som jobber på skipet. En del av kapitlene er også bare generelle faktaopplysninger om hvaler og hvalfangst. Som for eksempel et kapittel om linen, og et kapittel om hvalens hale. 

 

Min mening: Jeg likte vel historien litt. Men den druknet i faktaopplysninger. Jeg vet at boka er gammel, men for meg ble den veldig overvurdert. Greit å ha lest en klassiker, men jeg kommer nok ikke til å lese den igjen. 

 

Terningkast: 2. Gledet meg til å bli ferdig gjennom mesteparten av boka. Jeg anbefaler den til deg som elsker hvaler, og/eller er veldig interessert i hvalfangst eller klassikere. 

 BildeKilde

Kjøpte boka billig på salg. Men nå blir det herlig å lese noe “lettere.” Hvis du vil prøve en klassiker, start heller med The secret Garden. Men så er kanskje jeg litt vel glad i at litteratur skal “flyte” – ikke at man skal telle sider til den endelig er ferdig 😛 

 

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

 Har du lest Moby Dick? Synes du også at den ble litt i tyngste laget?

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Moby Dick

  1. Oj, terningkast 2! 😮 Da spørs det om jeg ikke stresser med å lese den, he-he 🙂 Får stå og godgjøre seg litt lenger i bokhylla mi tenker jeg 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *