Historien om Pi

Categories H bok

“Skipet sank. Det gav fra seg en lyd som et buldrende metalisk rap. Gjenstander duppet i vannskorpen og forsvant. Alt skrek: sjøen, vinden, hjertet mitt.”

Forfatter: Yann Martel

 

Boktittel: Historien om Pi

 

Innhold: Historien om Pi Patel er en historie om en ung, religiøs gutt som blir revet bort fra alt han kjenner, og plutselig befinner seg på en livbåt i det upraktiske selskapet til en tiger, en hyene, en orangutang, og en sebra.

 

Min mening: Fortellingen er til tider grotesk, til tider filosofisk, og til tider helt utrolig. Godt skrevet, og spennende lesestoff, til tross for at jeg hadde sett filmen for en stund siden.

 

Terningkast: 4. Spennende, og lettlest underholdning 🙂 Jeg anbefaler den til deg som liker en litt anderledes historie.

 BildeKilde

Herlig å ha litt tid til skjønnlitteratur dette halvåret, siden vi har en beskjeden pensumliste. Nå kjører jeg i gang med enda en “bestselger” – så jeg håper den er så god som alle sier 🙂

 

#bok #bokanmeldelse #bokanbefaling #bøker #anbefalt #anbefaling

 

 

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Historien om Pi

  1. Den har jeg ikke lest, men er heller ingen bokentusiast. Jeg har likevel merket at man kan lære veldig mye om andre verdier i andre kulturer, vil du si dette er en bok hvor dette kommer til syne?

  2. Hei. Har sett kommentaren din hos en blogger og jeg tenkte å komme innom på besøk. Jeg er glad at jeg gjorde det. Her er det mye inspirasjon å hente. I tillegg er har jeg også Jesus som.min venn og mye mer. Håper å bli mer kjent med deg:)

  3. Emilie Oshaug: Ja, til en nokså stor grad. Man lærer en del om India, og en del om religioner (siden hovedpersonen er ihuga kristen, muslim og hinduist ;)) Men jeg lærte nok enda mer om india i f.eks. Indias Datter 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *