Blinkskudd på Molde Jazzfestival

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Når vi nå først var rett utenfor Molde, og fikk vite at i dag var siste dag av Jazzfestivalen, så måtte vi jo nesten stikke innom en tur. Jeg hadde aldri vært noe særlig i byen Molde før heller, så jeg fikk virkelig sett mye nytt, mye fint og mye interessant. Gatene var fulle av mennesker, og selgere med artige, fargerike boder stappfulle av varer. Jeg og Thomas fikk med oss Onkel Ivar som kjentmann.

 

Vi tok en siesta på torget med en iskald brain cooler for å kjøle oss ned – for gradestokken hadde krøpet oppi 30 grader i skyggen (den liker seg visst der for tida)

Onkel kjøpte seg en hatt, og jeg kjøpte meg en nougat-kake. Gøy å prøve noe nytt 🙂

 

Overalt var det gatesangere av varierende kvalitet. Søte små jenter på strykeinstrumenter, gamle menn med gitaren, eller sære eremitter som spilte omtrent fem instrumenter på en gang. Sammen skapte de liv og variert musikk i gatene – koselig. Vi var ikke på noen konserter, da.

¨

 

 

Og etter å ha trålet gatene en stund, tok vi oss noen sightseeing-turer rundt i Molde by. Opp på teateret, på rådhuset, og bort til Stadion.

Måtte også forevige de vakre nygifte i rosenes by. Onkel ble brukt som avtrekker 🙂

Molde har mistet mange av sine gamle, vakre bygninger. Men nå begynner det å bli en del nye, fancy som allikevel gir byen en skikkelig særpreg. Dette er hotellet ute ved sjøen, som nesten ser gjennnomsiktig ut 🙂

Jeg tror vi så Rosenes By fra sin beste side denne helga 🙂

3 kommentarer

3 thoughts on “Blinkskudd på Molde Jazzfestival

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *