Flytting og Bakt Avocado med Bacon

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Jeg våknet sliten i dag. Etter å ikke ha vært på trening på to uker, ble jeg virkelig støl igjen denne gangen. I går jobbet jeg først med bacheloren en stund (strukturert!) og da Thomas kom hjem fra arbeid, ble jeg med for å hjelpe ham å flytte. Ja, for nå har han flyttet inn. I VÅR leilighet! Og siden vi i løpet av to dager klarte å få stua til å se riktig flott ut, så bestemte vi oss for å ha litt gjester på kvelden. To vennepar tok turen innom, og vi koste oss med rester av Tyskland-godteriet.

Nå er det kun to måneder til jeg også flytter inn der, og jeg gleder meg helt enormt sinnsykt 🙂 Det skal bli så godt å ha et eget sted… I mellomtiden har jeg masse som skal gjøres, og akkurat nå prøver jeg å pirke sammen nok motivasjon til å ta fatt på bacheloroppgaven i dag også. Kom igjen. Hvor er du???

Jeg smeller inn et bilde av en ny ting jeg prøvde på kjøkkenet her en dag. Avocado har i det siste blitt min nye, gode venn, så jeg prøver stadig å finne nye måter den kan brukes på. Kom over den fristende kombinasjonen med bacon, og dette måtte prøves. Så jeg stappet den sammen på et brett i ovnen på 200grader i noen minutter, og koste meg med resultatet. Tror kanskje ikke dette blir den nye lunsj-favoritten, men det var absolutt digg. Kan kanskje brukes som en tapas rett, eller et artig tilbehør til middagen?

Vil bruke denne fridagen til å minne meg selv, og deg, på hvorfor du har fri i dag. Jo, fordi vi feirer det som Jesus gjorde for oss. Vi feirer at han lot seg drepe for at vi skulle få leve. Det er jammen en god ting å være takknemlig for på en regnfull skjærtorsdag 🙂

Tiden er preget av mange ting jeg MÅ gjøre, og mange (andre) ting jeg har lyst til å gjøre… *Sukk* Den som bare kunne hatt så mye, mye mer tid… 🙂

 

Andre som kjenner at påskeferien ikke er hundre prosent ferie? 

#hverdag #mat #student #flytting #kjæresten #fridag #påske

4 kommentarer

4 thoughts on “Flytting og Bakt Avocado med Bacon

  1. Ja, jeg føler heller ikke at påskeferien er ferie, her jeg går rundt med den store magen min… Påskemarsipanen gir meg halsbrann, og å gå på ski kan jeg bare glemme, haha. Men koser meg med kryssord og strikking da 🙂

  2. Anonym: Kan og kan. Det er et valg vi har tatt selv om å ikke ligge sammen før ekteskapet. Ikke så lenge siden det gikk av moten, egentlig. 😛 Så det er klart vi kan, men jeg gleder meg skikkelig til å flytte inn sammen dagen etter bryllupet. Da blir bryllupet et tydelig skille fra å være kjærester til å være det vi faktisk blir – gift.
    Nå er det mer på moten å leve som gift før man blir det, men vi kjører litt mer etter tradisjonen 🙂

  3. Ann: huffda :/ Jeg får da kommet meg ut litt (selv om det har vært vår siden januar, og snøen er laaangt borte). Hadde jeg bare kunnet kaste av meg alt stresset og dårlig bachelor-samvittighet…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *