Den onde Parasitten

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Jeg har en stor, vond klump inni meg. Den klemmer på lungene og hjertet, og gjør at det er litt tyngre å stå opp om morgenen; litt tyngre å gjøre alt mulig. Denne byrden kalles Bachelor, og er en forferdelig parasitt. Den suger ut tiltakslyst, kreativitet og glede. Den luller deg inn i en falsk trygghet, for deretter å sprette frem bak neste hjørne med et ondskapsfullt glis.

Jeg prøver å ikke tenke på den for mye. Men nå nærmer det seg fort en av datoene på tidslinjen min: Innen 1. mars skal jeg ha skrevet ferdig definisjon av kjærnebegreper og ha forberedt meg til observasjon og intervju på skole.

Men jeg utsetter det enda en dag. I dag skal det shoppes. I morgen. DA skal jeg skrive så blekket spruter. Imens kan dere tygge litt på min foreløpige problemstilling:

 

What evidence do we find that Gardner’s theory of Multiple Intelligences is being utilised in seventh grade English language classrooms to support learning, and how may it possibly be used as a means of differentiation?

I know. It’s a mouthful. Kos deg med vinterferie, dersom du er så heldig å ha det nå 🙂

I motsetning til det bildet foreslår, er det faktisk vår her nå. Snøklokker i full blomst, Tulipaner som har begynt å trenge gjennom jorda, og fugler som nølende synger litt på morgenkvisten. Hvis det bare ville slutte å regne…

begynner å #student #bachelor #skole #lærer #lærerstudent

3 kommentarer

3 thoughts on “Den onde Parasitten

  1. Jeg benytter vinterferien til å lese pensum og relevant tilleggslitteratur. Tanken er å komme et godt stykke videre på oppgaven som skal leveres i mai. Den er ikke så stor som din, men med full jobb og studier er det nok å gripe fatt i. Studiet har direkte relevans for jobben og det er spennende lesning, så det er kjekt å bruke fridagene på dette 🙂 Og så prøver jeg å overse den paniske følelsen som av og til kommer over meg når jeg tenker over alt jeg skal ha gjort og lest innen innlevering og eksamen 😉

  2. Hvorfor gjøre i dag, det man kan utsette til i morgen? 😉
    Kjipt med slike tidsfrister. Husker at jeg i alle fall fikk skikkelig fart på meg når det nærmet seg, og at jeg alltid tenkte “at jeg ikke starta før” 😉 Masse lykke til, håper du får noen ideer mens du er på shopping 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *