Hundens værste uvaner

Categories O interessa

Jeg tror at nesten alle hunder har noen uvaner, i hvert fall i enkelte perioder. Det er fortvilende når det står på, men i etterkant er det mest moro. Nå har heldigvis Chessie blitt kvitt de fleste rampestreker og uvaner. Her er noen hun har hatt:

ledning-biting

Dette var en av de værste uvanene hennes. Når Chessie kjedet seg, gikk hun å beit av en ledning. Keybordet, TV’en, støvsugeren. Alt bråkete som tok oppmerksomheten vår fikk smake tennene hennes. En gang beit hun til og med av en Playstation kontroll mens vi satt å spilte. Takk og lov at hun sluttet med denne farlige og dyre uvanen.

 

BH-biting

En periode var det slik at hvis jeg lot en BH ligge igjen på gulvet eller stolen på rommet, tyggde Chessie av stroppen på den. Kun stroppen. Gang på gang. Og jeg ble mer og mer frustrert…

 

Søppeltømming

Chessie elsket å åpne skapet og spre ut søppelet utover gulvet når hun kjedet seg. Spesielt matavfall, for da fikk hun ofte en snacks i samme slengen. Motbydelig! Denne uvanen stoppet da vi fikk oppvaskmaskin, for nå klarer hun ikke å åpne skapet lenger.

 

Fremdeles er det noen uvaner som sitter igjen i vår kjære hundebaby (på godt og vel 7 år). Her er de jeg kom på:

Tar helt av når det kommer folk

Hver gang det ringer på døra løper Chessie ut og bjeffer og er helt i hundre. Når vedkommende kommer inn er hun helt bananas “Jeg vil hilse! Klapp meg! Se på meg! Jeg kan gå tunell mellom beina dine! Og vil helst slikke deg i fjeset!!” Men hun er jo snill, da.

 

Tar seg en luftetur alene

Hvis noen er så tankeløse at de glemmer å låse døra etter seg, tar Chessie et lite hopp, åpner døra og tar seg en tur ut. Hvis ingen stopper henne går hun rundt i nabolaget og leter etter katter eller folk til noen henter henne.


Jo, også glemte jeg å nevne at hun stjeler mat, og skitner til senga mi.

Og etter en lang dag med masse ugagn ser hun så søt ut som på bildet ovenfor.

Har dine kjæledyr noen uvaner?

1 kommentar

1 thought on “Hundens værste uvaner

  1. så søt hund 🙂
    Dyr kan gjøre så mye rart. I går lå katta mi i senga på ryggen helt strekt. Trodde den hadde gått i vei i varmen, men den lå bare å såv. Aldri sett den slik før. Hehe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *