Sao Paulo i Brasil

Categories G Reise og ferie

Dagen før vi reiste hjem fra Brasil var jeg og Bente sammen med Turid i Sao Paulo en tur. Med sine omtrent 11 millioner innbyggere er det en ganske solid by. Vårt oppdrag var å handle stoff til å sy duker. Jeg kunne jo nesten ikke ha vært mer begeistret over å få se på svære stoffbutikker. Var bare litt trist at jeg måtte passe meg for overvekt i kofferten. (Stoff blir tungt når det er pakket godt sammen…)

 

 

Gata vi gikk i var supertravel.(se bildet over) Var ganske vanskelig å komme frem til tider. Men vi fant jammen en hel gate med stoffbutikker. Jeg kunne jo ha kjøpt en hel haug, så billig det var. Men det ble bare to typer stoff til en nydelig kjole jeg har tenkt til å sy. De var begge i en nydelig kongeblå farge. I tillegg kjøpte jeg meg noe pynt til brudepikene mine (Se dem her) Slik er forresten stoffet stilt ut i Brasil. Ganske genialt:


Så jeg kjøpte seks meter stoff og Turid kjøpte godt over hundre. De skulle ha masse duker! Og siden det var vanvittig tungt, og Brasil er et land med masse Service, så tok mannen fra butikken like godt å fraktet stoffet de 20 minuttene opp til bilen vår. I tretti varmegrader gjennom den fulle gata. Faktisk gikk vi midt i veien fordi fortauet var for overfylt.

Denne gata hadde virkelig Alt! Og det var billig også. Problemet var bare menneskemassen som ble tykkere og tykkere utover dagen.

1 kommentar

1 thought on “Sao Paulo i Brasil

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *