Å være en student er et veldig variert liv. Jeg trives stortsett kjempegodt som student, men føler at min syn på tilverelsen svinger en del mellom to hovedsyn:

*Jeg elsker dette! Masse hyggelige folk, greitnok stoff, og vi har jo fri nesten hele tida! Fri på fredager, fri på ettermiddager, fri fra klokka 12, friiii…

*Dette er så sykt stress! Lekser opp og ned og i mente! Hvor blir det av fritida? Og eksamen er rett rundt hjørnet og lusker…

 

Jeg blir egentlig aldri helt enig med meg selv om det er stress eller chill å studere. Det varierer så ofte. Akkurat nå er det bare koselig. Jeg er ferdig med alle leksene (lovely!) og har langhelg igjen. Men noe sier meg at fra neste uke kommer tilværelsen til å bli en annen. Neste uke skal vi ha undervisning tre timer lenger hver dag enn vanlig (og det merkes!). Deretter følger tre uker i praksis, noe som aldri er det minste avslappende. Men samtidig så gleder jeg meg jo.

Også får jeg nyte denne siste langhelga (på lenge) så lenge den varer 🙂

Helga skal brukes på Betania både fredag og lørdags kveld, og sikkert masse med kjæreste og venner. Akkurat nå leser jeg skjønnlitterært igjen. Herlig å ikke bare pløye seg gjennom tungt pensum!

2 kommentarer

2 thoughts on “Studentlivet

  1. klagefant 😀 eksamenen rett rundt hjørne du liksom. du skal jo ikke ha eksamen på leeeng 😀 ikke i forhold til meg hvertfall. Men nesteuke blir bra! har hørt mye om de vi skal ha nesteuke. lærerikt 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *