Verdien i Vennskapet

Categories tanker, tro og filosofi

Jeg kjenner at nå trenger jeg å få ut litt frustrasjon. Vet ikke om noen andre har det sånn, men jeg føler at kjempemange av vennene mine bare slutter å snakke til meg. Jeg sender meldinger, og prøver å holde kontakten, men de bare gir meg halvhjerta svar og korte setninger, hvis de i det hele tatt svarer. Er det ikke verdt noe å holde på vennskap lenger? Eller er det sånn at hvis man ikke lenger kan treffes hver eneste dag, så er ikke vennskapet verdt noen ting?

Det sårer meg faktisk, virkelig, når det virker som om “gode” venner har null interesse av å holde kontakten med meg. Selvsagt skjønner jeg at det er lett å glemme ting; fort gjort å ikke sende en melding. Men når jeg tar initiativ igjen og igjen uten respons… 

Jeg skal ikke klage mer nå, men jeg vil i hvert fall oppmuntre alle dere til å sende en koselig melding til en venn du ikke har sett på en stund. Det betyr noe! Fortell litt om hverdagen din (ikke bare “jeg har det fint”) og spør om noen ting. Fortell at du savner vedkommende. Så har i hvert fall vi gjort vår del, og kanskje etterhvert så vil de svare, og se at vi prøver å holde kontakten. For vennskap er faktisk verdt noe. De er verdifulle!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *