Leksefjell, dugnadsarbeid og herlige sommerbilder

Categories B opplevelser og hverdagsliv

En herlig sommerfølelse! (Cathrine og meg)

 

Hver dag fylles raskt opp med program. Når det ikke er noe program, så har jeg alltids en haug med husarbeid, og en super-haug med lekser å vende tilbake til. Jeg mener det; Jeg har sikkert brukt 12 timer på forrige ukes lekse, og jeg har enda ikke gjort alt. *Sukk.* Vi har forresten også fått nye lekser for denne uka…

I dag tok jeg allikevel et valg om å gjøre noe for noen andre enn meg selv, og ble med på dugnad på Betania. Betania er menigheten jeg går i, og fortiden bygges det ut, og det er dermed masse arbeid som skal gjøres. Jeg har alltid så mange gode unnskyldninger på lur, så jeg har ikke vært før. Det var virkelig på tide! Så nå kan jeg i hvert fall si at jeg har vert med på å reise bygget som nermer seg ferdig. Den optimistiske byggelederen vår anslår at det kan være helt ferdig om ti uker! Veldig mye av bygget er reist ved dugnadsarbeidere. Noen har virkelig stått på hver eneste uke. Det står det respekt av (jeg ble utslitt etter to timer)!

 

Planene for de neste dagene er som følger:

Tirsdag skal jeg besøke ei venninne på Bryne etter skoletid, og når jeg kommer hjem igjen skal jeg og Sølvi-Oline planlegge første Jesusgruppesamling for halvåret.

Onsdag er det Jesusgruppe. Men først må huset shines opp litt. Selvsagt etter skolen.

Torsdag skal alle lederne for alle jesusgruppene ha et møte hos meg. Av en eller annen (merkelig) grunn er jeg leder for alle dem (selv om jeg er yngst). Så jeg får rett og slett bare vokse med den utfordringen.

Fredag har jeg fri! Det blir herlig. Da skal jeg også treffe Thomas igjen. Siden han jobber ettermiddag/nattskift denne uka treffes vi ikke før på fredag, men da har til gjengjeld begge fri. Da skal vi finne på noe kjekt!

(Yvonne)

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *