Butterflies Flutter By

Categories N Foto

Sommerfugler som flyr omkring er virkelig noe jeg forbinder med sommeren. De fine fargene og de mange ulike typene fikk meg til å ha lyst til å samle på dem; finne alle de forskjellige typene. Men jeg har ikke hjerte til å drepe dem, så jeg tar bilder av dem i stedet! Egentlig mye gøyere 🙂 Enkelte er flinkere enn andre til å sitte stille. Det er også noen som er ganske vanskelige å finne. Så det gjør utfordringen enda gøyere!

Så her er en del av sommerfuglsamlingen min:

 

Admiral

Aglaiaperlemorvinge

Brunflekket perlemorvinge

Dagpåfugløye

Engblåvinge (eller kanskje brun blåvinge – er litt usikker)

Engsmyger

Fløyelsringvinge

Idasblåvinge

Kjempebladmåler

Kålsommerfugl

Ligustersvermer

Neslesommerfugl

Nesleengmott

 

Oransjegullvinge

Rappringvinge

Tirilltungeblåvinge

Jeg er veldig glad i blåvingene…

Har du en favoritt?

🙂

2 kommentarer

2 thoughts on “Butterflies Flutter By

  1. Kjære søte du, så vakre bilder du deler her- sommerfugler er og blir vakre. Og for meg symboliserer de kraft og forandring faktisk. Jeg liker så godt å tenke på det ordtaket om at “akkurat i det larven trodde den måtte forbli en larve – og gi opp, så sprakk kokongen og ut kom en sommerfugl.” Det lærer meg at noen ganger når vi har lyst til å gi opp, så handler det om å holde ut LITT til – for forvandlingen kan være stor og vakker om vi gjør det. Vet ikke om det ga noen mening, men jeg forsto det ;)) hehe…Så håper jeg du har gode dager søte du. Mange klemmer med ønske om en fin augustuke videre.

  2. Spirea: Tusen takk! Det er absolutt en nydelig bilde på forandring, ja!
    Ønsker deg også en herlig sensommer videre, Spirea!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *