Sommerfuglenga (bildedryss!)

Categories E Natur og Turer

Sommerfugler er noen helt fortryllende vakre dyr, etter min mening. Jeg har de siste årene samlet på bilder av sommerfugler (som jeg tar selv). Er en veldig gøy hobby, egentlig! Så da vi i går gikk en topptur og snublet over DEN blomsterenga full av sommerfugler, ble jeg ganske fornøyd. Knall oransje, gnistrende blå, kritthvite og mystisk svarte… De er nydelige, rett og slett!Tror jeg fikk et par nye til samlinga også.. Her er noen av bildene jeg tok på turen:

 

To søte blåvinger

En annen type blåvinge…

Og en svart og hvit sommefugl jeg ikke har funnet navnet på enda (noen som vet?)

 

I tillegg til alle de fargesprakende, fine dyrene var det også andre skapninger i skogen. Pappa utnyttet muligheten til å vise oss dette fantastiske maur-trikset som alltid høster beundring og skrekkblandet fryd fra “oss ungene.”

 

Og i tillegg var det en god del firfisler i steinura hvor vi valgte å ha matpausen vår. Jeg synes de er facinerende!

 

Og når vi ikke fant masse fine smådyr, koste vi oss med store mengder Markjordbær. Herlig! 😀

 

 

Vi fyrte opp stormkjøkkenet og pappa snekret sammen kaffe, nudler, supper og kakao til alle som ville ha.

 

 

Til slutt et bilde av pappa, Thomas og Lillebror Anders.

God Tur!

2 kommentarer

2 thoughts on “Sommerfuglenga (bildedryss!)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *