Praktiserende mattelærer i ferien

Categories G Reise og ferie

Egentlig er det ferie, men siden broren min sliter litt med matematikken, og jeg skal bli (matte)lærer, har vi blitt enige om å gjøre en times matematikk-jobbing hver dag. Vi er begge egentlig litt motvillige i begynnelsen, men det er egentlig greit når man bare har kommet i gang. Hva gir vel mer spenning til ferien enn litt Pythagoras og Algebra?

Resten av ferietiden bruker jeg til å lese Harry Potter-bøkene om igjen (har kommet til nr. 5 nå), sy kjole, hekle ruter og annet morro. I går hadde jeg også årets første ridetur. Det føltes godt å sitte i salen igjen! Skulle bare ønske jeg kunne gjøre det oftere, så jeg slapp unna den fæle følelsen i rumpa dagen etterpå…. Det ble mest skritting og litt trav. Har ingen planer om å gjøre den tabben jeg gjorde i påsken; falle av og forstue foten på årets første ridetur. Du kan si at det satte en demper på den påskeferien, og egentlig all fysisk aktivitet fram til sommeren.

Men nå som den første turen er vel overstått gleder jeg meg stort til å prøve å galloppere igjen snart!

Bildet er tatt i fjord. Jeg er skikkelig slapp med å ta bilder nå! Håper det bedrer seg snart!

2 kommentarer

2 thoughts on “Praktiserende mattelærer i ferien

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *