Forlovelse i Tyskland

Categories U Bryllup

Nå har det skjedd. Jeg har blitt forlovet! Det er så stort og enormt at jeg ikke helt klarer å forstå alt på en gang. Men det er så bra! Nå kan jeg begynne å tenke på brudekjole og invitasjoner og bryllupstale. Ikke det at vi skal gifte oss i neste uke, eller noe. Men for meg er dette starten på et løp der målet er å gifte seg.Vi har ikke bestemt datoen enda, men det kommer nok etterhvert…

Wow! Dele livet sammen. Det blir så herlig å dele livet sammen med en som kjenner meg så godt. En jeg trives sammen med, og som utfyller meg. Vi har selvsagt våre utfordringer, men vi passer så godt i sammen på så mange områder. Vi har valgt å gifte oss. Valgt å love at dette skal vare for alltid. Valgt å elske hverandre. Det går mer og mer opp for meg. Men denne forvirrede bablingen kunne fortsatt en evighet. Nå skal jeg heller fortelle hvordan han fridde:

Historien

 Vi befinner oss i Tyskland, hos et vennepar: Miriam og Johnny. vi skulle på en liten utflukt til et slags landemerke som hetter Maria Vesperbild, eller Mariagrotten. Det er et hellig sted for katolikker, men også et interessant syn for turister. For å beskrive location: Det er en mektig skog med høye, nydelige trær, og det første du ser er massevis av lys i mange farger. I tillegg til lyskasterne som er satt opp rundt omkring, kommer hundrevis av valfartere hver dag og tenner lys for Maria. Røde lys, hvite lys, lys med bilder på, lys med tekst på. Selv om vi ikke akkurat støtter Mariatilbedelsen, var det et nydelig sted. Og ganske romantisk også, siden vi var der når det var mørkt.

Så vi hoppet litt rundt i lys-skogen og tok bilder. Så ble vi enige om at vi måtte ta noen bilder av meg og Thomas sammen. Vi stilte oss opp, og Miriam prøvde å finne ut av kamera. Etter at vi hadde tatt noen bilder, tok plutselig Thomas hånda mi. Han stirret meg inn i øynene, og jeg skjønte at nå skjedde det. Han sa masse fine ting, og fiklet han med noe i jakkelommen. Han fikk ut en rød boks, og gikk ned på kne. “Vil du dele resten av livet sammen med meg?” Jeg kjente et hav av følelser inni meg, og samlet dem sammen til ett ord: “Ja.” Så kysset vi, og så klemte vi. En lang, deilig klem. Og så var jeg forlovet! Virkelig forlovet!

 


Jeg har enda ikke landet helt, tre dager etterpå. Gleder meg veldig til vi får tilpasset ringene, så jeg kan bli minnet på det hele tiden!

6 kommentarer

6 thoughts on “Forlovelse i Tyskland

  1. IIIIIÆÆÆÆAAAA!!!!! 😀 Jeg hyler av glede (inni meg!! 😀 )! Jeg er så glad på deres vegne! Dere er helt ment for hverandre, og man kan se til og med på bildene av dere at dere elsker hverandre kjempehøyt. Åååå, endeliiiig! Nei, nå ble jeg skikkelig GLAD!! 😀 Lykke til med all bryllupsplanlegging, dere har en veldig spennende tid foran dere! 😀

  2. Camilla Malvine: Hihi, Tusen takk 🙂
    Jeg ser ikke bort i fra at vi kanskje høster litt inspirasjon fra deg også etterhver, når jeg ser hvordan dere gjør alt… Gleder meg velldig til all planleggingen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *