DIY – Hjemmelaget gave (sying, dikting, og scrapping)

Categories A Hobby

Det er litt morro å lage noe selv til tider. Alt trenger ikke å være så høytidelig! Derfor legger jeg ut en litt hyggelig Do It Yourself. greie jeg gjorde for litt siden. Jeg laget i år en litt spesiell bursdagsgave til en av mine beste venninner, Andrea.

 

1. Det første jeg gjorde var å sy en slags pose/boks.

Den består av et stoffstykke formet som en firkant. Jeg brettet inn alle hjørnene, og sydde et lite stykke oppover dem. (kan forklare bedre hvis noen lurer) Jeg brukte et brunt stoff inni, og et mer fargerikt stoff på utsiden av boksen. Her er resultatet av den bragden:

 

 

2. Diktingen.

Når den var ferdig skrev jeg et passe morsomt, søtt og personlig dikt til henne. Siden noen av dere blogglesere hadde lyst til å lese diktet, slenger jeg det med.

 

 

Dikt til Andrea

Du hører henne komme fra langt der oppe

Det er den morsomme latteren som ikke vil stoppe

Den klinger så vakkert at alle må le

Da er det Andrea, ingen tvil om det!

 

Humøret går opp og humøret går ned

Men Andrea vet stor sett råd, skal du se

En venn jeg forstår så inderlig vel

Jeg skjønner henne nesten bedre enn meg selv.

 

Allikevel kan hun fort overraske

Og med hodet først ned i vannet plaske

Bading har vi gjort mye av

I innsjø, elv og til og med hav

 

Alltid masse drama å finne hos henne

En gutt eller to som fine brev vil sende

I den siste har det vel roet seg ned

Men èn gutt er drama nok, skal du se

 

På gamle Texaco, der pleide vi å henge

Vi åt Mr. Freeze både vel og lenge

Du, meg og Kristine, vi koste oss masse

Men også litt krangling var med på lasset.

 

Nå har du blitt 20, og kanskje litt voksen

Enda mer kreativ og tenker ut av boksen

Du vil nok redde verden, bli kunstner og mere,

Så la meg på forhånd så Masse Gratulere!

 

Gratulerer med dagen, Gratulerer med alt

Mitt og ditt vennskap har aldri forfalt

Gratulerer med kjærest og venner og liv

Du går inn i fremtiden med helt ny giv

 

Så merket jeg nå, helt til slutt noe trist

Og det må jeg ordne, det vet jeg så visst

I hele dette diktet så mangler ordet ?lykke?

Må lykken din få vare, og hele livet smykke!

 

3. Scrapping/kortlaging

Når diktet til slutt var ferdig, etter mye om og men, var det på tide å gjøre den siste finishen. Jeg skrev hvert av de 8 versene i diktet på et lite kort som passet perfekt i sy-boksen min.

Og her er hele resultatet:

Artig, eller hva?

3 kommentarer

3 thoughts on “DIY – Hjemmelaget gave (sying, dikting, og scrapping)

  1. Åh, for et herlig dikt! Må bare smile! Personlig, men ikke så privat at jeg ikke kan tenke meg hvilke opplevelser dere har delt og hvor nær dere står hverandre. Ble inspirert nå, tror jaggu jeg må skrive et til min venninne som snart fyller år!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *