Anbefalt Musikk – når en vil lovsynge

Categories O interessa
Det er så utrolig mange nydelige lovsanger jeg kunne lagt ut… Men her er ett flott utvalg, så får det heller komme flere senere en gang.
 
 
 
Impuls – Så dyp en Kjærlighet
Denne sangen er jeg så ufattelig glad i. Den er så ærlig og enkel, og den sier så ofte akkurat de ordene jeg tenker på. Derfor er den en av mine favoritt-lovsanger.

 

 
 
 
 
 

 
Jeg har en far, en far ulik alle andre
en som kjente meg før dagen jeg ble til
Han ser til meg, om mitt liv er fyllt av glede
eller om jeg strever for å helt forstå

 

 


 

Matt Redman – The heart of worship

Hvis jeg skulle nevne en sang som er min favoritt lovsang, så ville det være denne. Den er så grunnleggende: passer alltid. Den handler om hva lovsang virkelig er. Ikke selve sangen, men å være sammen med Gud. Å prise ham. (Anbefaler også boken til Matt Redman med samme navn som sangen)

 
 
 
 
 

 
I’ll bring You more than a song
For a song in itself
Is not what You have required
You search much deeper within
Through the ways things appear
You’re looking into my heart


 

David Andrè Østby – Nær Deg Gud

Denne sangen popper rett som det er inn i hodet mitt. Kanskje spesielt når jeg er ute i naturen, så kommer linjene til meg “Din skjønnhet overgår alt som jeg har sett, også himmelens stjerner.” Den utrykker en lengsel etter å se mer av Gud, og å være nær Han, samtidig som den peker på Hans storhet. Jeg elsker også de linjene som sier “jeg glemmer meg selv.” Det er utrolig vanskelig å glemme seg selv, men er en utrolig befrielse når det erstattes med Gud!   

 
 
 
 
 
 
Jeg vil bare være nær Deg, Gud
Kjenne at jeg lever i Din nåde hver en dag
Til Ditt behag
Mitt hjerte fylles opp av gode ord
Det er helt umulig å beskrive hvem Du er
Med bare ord

 
 

Steven Curtis Chapman – Definition of me

Denne sangen er også helt topp! Den sier at Gud er den som får bestemme over meg. Den utrykker hvor viktig han er for meg. Den har så mye bra tekst, og sier så mange ting!

 
 
 
 
 
 
I have been made by You
I have been saved by You
All that I am is all because of You
I?m weak, You?re strong, I?m empty but You fill me
I?m singing this song to keep myself remembering

Nå skal jeg ut en tur! Sol i dag 😀

Er noen av disse sangene dine favoritter også?

Noen sanger du ville ha tilføyd på listen?

4 kommentarer

4 thoughts on “Anbefalt Musikk – når en vil lovsynge

  1. Når jeg synger, så synger jeg på de to norske sangene du nevnte 🙂 Elsker også Open The Eyes of my heart Lord – trur jeg den heter 🙂
    Har mange favoritter, deriblant Hilde Nordvik sine sanger! 🙂 Digger dem. Er utrulig mange sanger jeg elsker å synge! 🙂

  2. hei! Tenkte at hvis du lurte på ting angende hillsong, så send meg en mail. Blir så mye å forklare på en blogg 🙂 Bare send meg alle spm du har så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan 🙂
    [email protected]

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *