Mye bra folk og kos i helga

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Har hatt en flott helg! Gode venner og mye kos! Fredagskveld var jeg først på bønnemøte med ungdommene før vi gikk opp til Arvid, Ungdomspastoren, og koste oss og spiste pizza! Lørdag gikk med til Stavangertur med Yvonne før jeg tilbrakte en kjempe koselig kveld med Gutten min… I dag var jeg så heldig å få et litt overraskende besøk av Caroline, som tok turen helt fra Egersund (ca en halvtime kjøring) for å treffe meg. Jeg er så utrolig heldig! Som en perfekt avsluttning på denne helga skal jeg nå i kveld på et møte i menigheten. Det er et nokså spesielt møte som heter “i din nærhet” hvor fokuset er på bønn og lovsang, og på at Gud skal få virke i oss. Det blir spennende!

 

Gruer meg litt til å starte i praksis i morgen tidlig. Kommer til å savne det avslappende studentlivet, og all fritiden. Samtidig er det morro å være på skolen med elevene, og den travle hverdagen får meg til å sette mer pris på den vanlige hverdagen min. Praksis kommer mest sannsynlig til å prege mesteparten av de tre neste ukene, så jeg tror ikke det blir så mye blogging fremover. Eller fritid, eller venner eller noenting… 🙂

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Mye bra folk og kos i helga

  1. ingrid: Vurderte det litt.. Var der for noen år siden, og koste meg veldig! Men det ble mye stress og dyrt, derfor holdt jeg meg hjemme denne gangen.. Skal heller på U:Festivalen på Hedmarktoppen i sommer^^

  2. Hei Ingrid! Beklager litt sein respons fra meg. Ser ut som helgen din har vært – og håper praksis går bra. 3 uker er plutselig over 🙂
    Jeg vet akkurat hvordan den følelsen er, og hvordan de tankene kommer. Senest forrige fredag da jeg ledet lovsang kom de, selv om jeg samtidig vet at jeg den dagen sang ting jeg ikke har klart tidligere, og tok nye steg på det området. Det jeg gjør er å si høyt “de tankene der er løgn-tanker, som jeg ikke har tenkt å ta imot”. I salme 91:4 står det “Hans sannheter skal være ditt skjold og ditt vern”. Skriv det på en lapp og heng på speilet ditt, da vil det være enklere for deg å stå imot de tankene når de kommer.
    Ift å slutte å synge på scenen; her må du neste ta et valg selv. Det kan for noen være riktig å trekke seg unna det for en periode, for å bli grunnfestet i sannhetene fra Gud. Jeg hadde en pause fra det da jeg bodde i London, og det gjorde noe med meg. Andre må stå fast, fordi de tankene kan være noe som prøver å knekke en. Det blir opp til deg å avgjøre, men jeg tror at du kommer til å ta det riktige valget om du ber Gud å vise deg det. Hjertet ditt vil tale ganske tydelig 🙂
    Håper du finner ut av det, og får lov til å kjenne at du klarer å stå sterkt i sannhetene fra Gud om hvem du er i Han, og hva Han har kalt deg til. Viktigst av alt: bevar hjertet ditt!
    God uke til deg fra meg 🙂
    Klem, Ida

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *