Retning i livet

Categories tanker, tro og filosofi

Jeg er ikke så gammel, men jeg har fått et intrykk av at når en blir eldre, så ser en mer og mer bakover. Vi unge er opptatt av fremtiden. “Hvem vil jeg bli?” “Hvor skal jeg, og hva skal jeg gjøre?” Etterhvert kommer dette litt mer i bakgrunnen, når en har “funnet seg selv.”

Men jeg tror at også de som har et godt etablert liv, kunne tenke på livet gang i blandt. Det vil i hvert fall jeg gjøre! Når jeg har etablert meg, og har en hverdag som er nokså konstant, ser jeg for meg at jeg setter meg ned og tenker over om jeg er fornøyd med livet mitt, og hva jeg eventuelt vil endre på. Jeg tror i hvert fall at dette er mye vanligere å gjøre når en ikke er helt voksen.

Stemmer dette?

Faktisk tror jeg at jeg skal gjøre dette akkurat nå, fordi litt mål og retninger for livet ikke kan skade. Jeg skal skrive litt om hva jeg bruker tid på og hva som er planen fremover. Først skal jeg sette opp en liste med de tingene jeg er fornøyd med. Deretter de tingene jeg ikke er fornøyd med, og til slutt hva jeg kan gjøre for å fikse noen av “misfornøyd-punktene.” Utfordrer deg til å gjøre det samme! (kommer ikke til å legge ut lista på bloggen)


Hva tenker du om dette? Er det noe du vil prøve på? Gjør du det ofte?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *