Verdens Ende?

Categories O interessa

Har du lest om den store katastrofen som har skjedd? Hørt om Tsunamien som startet på grunn av et jordskjelv i Japan, og som skal være en av de største noen sinne? Sjekk VG.no eller hvilken som helst stor avis for mer.

Kan dette være begynnelsen på at verden skal gå under? Hør hva bibelen sier om det:


>Kilde

 

Klikk på verset etter sitatene for å finne hvor det står i bibelen. Hvis du ikke gidder å lese alt, les i det minste det med fet skrift! (Alle uthevinger er mine) 


“Når dere hører KRIGER og det går rykter om krig, så la dere ikke skremme! Dette må skje, men ennå er ikke enden kommet. “Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike. DET SKAL VÆRE JORDSKJELV MANGE STEDER, og det skal være HUNGERSNØD. Dette er begynnelsen på fødselsriene.” Mark 13:7-8

“Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå.” Luk 21:33

“Det skal vise seg TEGN i sol og måne og stjerner, og på jorden skal folkene bli grepet av angst og rådløshet i LARMEN FRA HAV OG BRENNINGER. Mennesker skal forgå av redsel og gru for det som kommer over jorden. For himmelens krefter skal rokkes.” Luk 21:25-26.


“Når de sier: ‘Fred og ingen fare’, da kommer plutselig undergangen over dem, brått som riene over en kvinne som skal føde. Og de kan ikke slippe unna.”
– 1. Tess 5:3



Rier før en fødsel blir mer og mer vonde, og mer regelmessige etterhvert. Dette forklarer at slik skal det være med verden før den går under; Oftere, og større naturkatastrofer! Men vi må heller ikke glemme at etter en fødsel, så glemmer kvinnen alt det vonde med en gang, fordi hun er så glad i barnet; det vil altså komme noe godt ut av dette!!

Her er det Jesus sa om emnet: 


“Da han satt på Oljeberget, og disiplene var alene med ham, kom de og spurte: «Si oss: Når skal dette skje, og hva er tegnet på ditt komme og verdens ende?»
Jesus tok til orde og sa: «Pass på at ikke noen fører dere vill!  For mange skal komme i mitt navn og si: ‘Jeg er Messias!’ Og de skal villede mange. Dere skal høre om kriger, og det skal gå rykter om krig. Se da til at dere ikke lar dere skremme! For dette må skje, men ennå er ikke enden kommet. Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike, og det skal være hungersnød og jordskjelv mange steder. Men alt dette er bare begynnelsen på fødselsriene.
Da skal de utlevere dere til forfølgelse og slå dere i hjel; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld. Da skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre. Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill. Og fordi LOVLØSHETEN TAR OVERHÅND, skal kjærligheten bli kald hos de fleste. Men den som holder ut til enden, skal bli frelst. Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.” matt.24:3-14

“Du skal vite at i de siste dager skal det komme vanskelige  tider. For da skal menneskene være selvopptatte og pengegriske, brautende, hovmodige og spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige og uten respekt for det hellige, ukjærlige og uforsonlige, baktalende, ubeherskede, rå og ondsinnede, svikefulle, oppfarende og innbilske. De elsker nytelser  høyere enn de elsker Gud. I det ytre har de gudsfrykt, men de fornekter dens kraft. Vend deg bort fra slike folk!” – 2. Tim 3:1-5

FOR NÅ SER VI SOM I ET SPEIL, I EN GÅTE, MEN DA SKAL VI SE ANSIKT TIL ANSIKT. NÅ KJENNER JEG STYKKEVIS, MEN DA SKAL JEG KJENNE FULLT UT, LIKESOM JEG SELV ER FULLT UT KJENT. 1.kor.13:12


Dette er litt skummelt, og litt rart, men samtidig er det SÅ viktig å vite noe om! Jeg har alt dette litt nært innpå meg nå, etter å ha studert flere bøker om endetiden til særemnet. (Latt tilbake, Endens tid…)

Det er helt utrolig hvor mange profetier fra bibelen som går i oppfyllelse nå! Mange fler enn de jeg har skrevet om her… Hvis du er interessert, les Johannes Åpenbaring, den siste boka i bibelen. Den er veldig vanskelig å forstå, men kan fortelle mye om tiden før verdens ende.

Bare ikke glem; GUD ER GOD! Han gjør dette for å vekke vår oppmerksomhet, og for at vi skal snu oss mot ham. GUD ELSKER DEG!

 

 

Jeg er absolutt ingen ekspert på dette emnet, og kan ha sagt masse feil, men jeg tror det er viktig å peke på hva bibelen sier, så kan dere tolke det som dere vil, ta heller mine tillegg med mer tvil;)

Jeg fikk insprasjon og stoff til dette innlegget fra >Shammen<

3 kommentarer

3 thoughts on “Verdens Ende?

  1. negativeinfected: Han skulle aldri mer la en flom ødelegge alt liv igjen!:) Ikke helt det samme;)

    Eller mer nøyaktig:
    11 Jeg oppretter min pakt med dere: Aldri mer skal alt som lever, bli utryddet av storflommens vann; aldri mer skal det komme en flom som legger jorden øde.»
    12 Og Gud sa:
    «Dette er tegnet på pakten jeg oppretter
    mellom meg og dere
    og hver levende skapning som er hos dere,
    for de kommende ætter i alle tider:
    13 Jeg setter min bue i skyene;
    og den skal være et tegn på pakten
    mellom meg og jorden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *