Mørkets Rike møter motstand

Categories H bok

“Lyset skinner i mørket, og mørket har ikke overvunnet det.” Joh.1.5.

 

Har nå lest etterfølgeren av “Mørkets rike” som jeg har skrevet om her før.

Handling:

Boka handler om et lite sted kalt Bacon’s Corner. Her er det store ting på gang i den åndelige verden, og demonene tar frem sine skitneste triks og listigste planer idet en krig bryter ut. En krig om makt, frihet og sjeler.

 

Min mening og sammenligning med den første:

Noen av de samme karakterene går igjen denne boka. Vi møter igjen noen av englene, noen av demonene, og noen av menneskene som vi allerede har fått kjennskap til, men i motsetning til kjempemange andre etterfølgere av gode bøker synes jeg at denne var et godt selvstendig verk. Det er ikke sånn at du føler at forfatteren har gått tom for inspirasjon og brukt det samme om igjen. Jeg likte denne boka enda bedre enn den første. Mer spenning, mer følelser, og mer aktuellt (synes i hvert fall jeg).

 

Boka gir meg inspirasjon, og gjør at jeg forstår mye bedre flere ting som bibelen snakker om. I tillegg får jeg et inntrykk av hvor farlig det kan være å være “åpen for alt.” På toppen av alt er boka kjempe-spennende. Den har både glede, sorg, sinne, frustrasjon, og alt det som gjør bøker bra.

Gir boka karakteren  5! Som med den forrige er det en sterk femmer. Minner om at jeg likte denne enda litt bedre.

 

1 kommentar

1 thought on “Mørkets Rike møter motstand

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *