Mørkets Rike

Categories H bok

“For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og myndigheter, mot ondskapens herskere i denne verdens mørke.” Ef.6.12.

 

Bibelverset blir brukt flere ganger i boka som er skrevet av Frank E. Peretti, og oppsummerer mye av det den handler om.

Handligen i boka holdes hovedsaklig til byen Ashton og dens innbyggere. Det er store krefter i sving i Ashton, og ikke alle er gode. Vi får følge både menneskene som ser begrenset, og vi får se deler av den åndelige verden hvor engler og demoner kjemper, herjer, og påvirker menneskenes liv drastisk. Den gode siden er totalt avhengig av bønnene til de kristne for å beseire ondskapens hær, og de onde skjuler seg bak forlokkende New Age- tanker, og prat om frihet og guddommelighet. Det hele bygges opp til et inferno uten like, som en aldri kunne tenke seg ut fra begynnelsen.

 

Min Mening:

Jeg liker boka meget godt! Den inspirerer meg til å be oftere, og den får meg til å tenke på engler og demoner på en litt annen måte. Litt mer aktuelle, liksom. Den forklarer også greit hva kristenlivet kan handle om. Det er selvsagt en roman, og alt skal ikke tas på ordet, men den har mange gode baktanker og ideer, synes jeg. Boka er også superspennende -man må bare lese videre, og man får et godt kjennskap til hovedpersonene i boka.

 

Boka får av meg karakteren 5, men det må sies at det er en sterk femmer. Vet ikke helt hva som trekker ned, egentlig, men det er noe som gjør at den ikke når helt til topps.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Mørkets Rike

  1. Jeg ville gitt boken en 6`er. Den går dypt ned i Evangeliet, og beskriver ting som de fleste kristne ikke vil prate om. Ettersom Herren har satt meg fri fra mange åndelige byrder, så vet jeg hvor sant det han skriver om er. Dessuten er den åndelige striden han beskriver helt reell.
    Her en snut fra Mørkets rike, ang befrielse:
    http://toreblogginfo.blogspot.no/2017/06/18-juni-2017-befrielse-mrkets-rike-m.html
    En snut fra Mørkets Rike vender tilbake, om frelsen:
    http://toreblogginfo.blogspot.no/2017/02/14-februar-2017-fortellingen-om-den.html

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *