Spøkelser og ånder.

Categories tanker, tro og filosofi

Hvorfor er folk så opptatt av åndelighet? 

Jeg har blitt enda mere bevisst på dette etter at vi begynte med religion. Da har jeg lært at etter dette med Darwin mente forskerne at det ville bli en gap-teori..som betyr at de mente at alle som hadde trodd på en Gud for å få svar på livets spørsmål ville slutte med å tro når vitenskapen fikk full innmarsj og fant svaret på det ene etter det andre!  Dette var imidlertid veldig feil. Folk søker åndelighet mer enn før! Europa er et unntakk i en religiøs verden, men alikevel er det ikke få religiøse her heller med all ny-religiøsiteten.

Jeg tror at mennesker flest har et behov for noe overnaturlig, og at hvis de søker det, så finner de noe åndelig. Jeg tror på Gud og jeg tror på ånder. Mange av de jeg kjenner tror bare på spøkelser. Hvorfor er det slik at SÅ mange har hørt/sett et spøkelse. Hvis de ikke har det selv kan du være sikker på at de har noen venner som har det. Jeg tror det er fordi det faktisk er noe virkelig! Men jeg tror ikke det er spøkelser, men ånder. Det finnes både gode og onde ånder, men jeg har ingen tro på at de gode viser seg halvveis i skyggene og skremmer folk med flyvende kaffikjeler og dørhåndtak som går ned av seg selv.

For at det skal være sagt så tror jeg også at masse av disse 'spøkelsene' som folk ser, er innbilning. Men når du ser skrekkfilmer så ber du om det! 

Fyll deg med noe positivt i stedet!:)

Hva tror du på?

(Bildene er forresten tatt i påsken når Monica var så vennlig å være modellen min)

2 kommentarer

2 thoughts on “Spøkelser og ånder.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *