Klokken er 05.18

Categories B opplevelser og hverdagsliv

og jeg har vert våken i ca 1time og 18 minutter. 

Har ikke følt meg helt på topp etter helga. Vi var på Knaben, kort fortalt: Lite ski, lite søvn, mye flotte folk. 

Noe som også er verdt å få med seg var at de  Glemte bagasjen vår. Jeg, Lisa, og Thomas satte alt i en haug, og de fikk med halve lisa sin, men glemte resten av haugen-.- Når vi kom opp ble jeg litt forvirret over at ikke all bagasjen lå i gangen med det andre, og når vi fant ut at det var der den skulle ha ligget måtte vi rundt på hele bygget og lete, på alle rom ogsåvidere. Det eneste folk var sikre på var: Det jo være her, for det kan iallefall ikke ha blitt lagt igjen; vi skjekket! Klokken 1 hadde vi ringt Kristine, og fikk beskjed om at hun hadde funnet 2-3 bagger og en sovepose bak fokushuset, med parkeringsplassen(akkuat der vi hadde lagt det). Så vi skrapet sammen det folk hadde av ekstra tepper, vaskekluter, og T-skjorter, og klarte oss ganske fint- må innrømme at jeg var en smule sur, men… Så jeg klarte altså natten i min egen pysjbokse(som heldigvis var i håndbagasjen) lånt T-skjorte, og et lånt teppe-litt kaldt, men:)

Jeg var heller ikke så mye ute på turen, grunnet dårlig vær, lite bagasje og latskap… apropo bagasjen så fikk vi den midt på dagen på lørdag. 

På møte på lørdagen(jeg glemte å si: vi kom sent på fredagen fordi vi i DTS hadde sunget på KRF sitt årsmøte- kult, ikke sant?) Sang vi også et par sanger(ganskeså dårlig lyd en stund med masse feedback og greier-tror ikke vi kan droppe soundcheck flere ganger, nei!) og BIM(Bjørn inge Mydland) hadde en kjempebra tale! Jeg fikk iallefall mye ut av den:) Han snakket om lærlinger… at vi er lærlingene til Jesus, på et vis. Og om salvelse…Vi må ta vare på salvelsen fra Gud, og det gjør vi ved å holde hans bud, eller be om tilgivelse. Har aldri egentlig forstått, eller tenkt over dette før, hva salvelse egentlig er. Men ettersom jeg forsto, så vil det si de "fruktene" du får i fra livet med Gud: Helbredelse, og hverdagsundre. Hvis du ikke lever med Gud(holder budene) får ikke disse fruktene næring, og selv om du fremdeles er en kristen, så blir det et Dønn kjedelig kristenliv-som så enormt mange har! Et slikt kristenliv er det mye mer forståelig at noen vil bytte bort. Når du har salvelsen, og opplever at Gud eksisterer hver dag er det jo ikke  noen tvil om at det er den beste måten å være en kristen på, og at det iallefall ikke er kjedelig! 

Kanskje tror du ikke at det går an, men jeg har opplevd det! Folk kan bli helbredet mens vi ser på bare fordi vi ber om det, og da er det jo ingen tvil om at Gud finnes og vil oss det beste!

Ellers øvde vi på et dramastykke som vi skl fremføre på jørpeland 13. Februar-Der må du komme! det blir helt knall, også for deg som ikke egentlig tror på Gud, men som er interessert i det vi tror på! Det blir en fellestur med Betania, så meld deg på til arvid! (se www.ubetania.no) 

Turen i Bilder:

Charlotte

Meg og Thomas (han anla grått hår for anledningen)

Daniel tok seg en nedkjølende is (det var jo bare 6 minusgrader ute!)

ganske kjølig, ja!

Så vi tok oss likegodt et forfriskende bad i snøen!

Etterfulgt av å løpe inn i bassenget:)

Nesten med en gang

Noen blir bare For hekta…

Snøfnuggene var unormalt store…

Flotte modeller oppå(!?) hylla!

Lisa og Sølvi-Oline

Og hvis du lurte på det med søvnen, hvorfor lite søvn fører til at jeg står opp klokka 4 på en tirsdags morgen: Jeg ble litt syk på turen også, så var stortsett hjemme i fra skolen i går. Jeg var trøtt og vond i magen og hodet ca hele dagen, og ca klokka 7 fant jeg det for godt å legge meg. Så da vet du det:)

Ønsker allesammen en god dag, uten sykdom, og stress.. Inkludert meg selv! Tenk så fint det er å være helt frisk! I dag er dagen hvor Du skal huske å være takknemlig for det som er godt:)

5 kommentarer

5 thoughts on “Klokken er 05.18

  1. SV; Du bare trykker på banneren som jeg har, og da kommer du inn på den siden. Etter du har gjort det å er ferdig så legger du bare koden inn der du vil ha den. Jeg fks la den under teksten om meg selv liksom bare litt lengre nede.
    Håper du får det til 🙂

  2. Hei 🙂
    Flott bloggstykke! D såg jammen kaldt ud me snøbading, gla d ikkje va mæg 🙂
    Ungdomsmøde på Jørpeland e forresten 13. februar, ikkje 6. februar.
    Ha ein fine dag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *