De små gleder…

Categories tanker, tro og filosofi

D e utruli kossen visse folk klare å gleda seg øve di enkle ting her i live. I går va eg på Besøg oss  Ida Eia, å hjalp hu litt i hagen. Va koseli! Bli litt mye luging for meg for tio, men eg bjunne å bli vande me d… Når eg e færi i hagen får eg så mye skrøyd, å d e så tydeli at Ida faktisk e kjempetakknemmli for at eg gidde å hjelpa o. Hu glede seg STORT øve hagen sin; sidde å ser på an heile dagen, å e gla for at dar ikje e så mye ugras. Bare ei stor  revebjella i bedde, insisterte hu på at eg ikje sko luga vekk. Den e egentli et ugras, å gifti, men hu syns an va så fin. Eg e Eni! man må ikje dømma bare ud i frå d man får veda om nåe, men ud i frå d man faktisk synns om d; d jelle persona au; ikje hørr på rykta, å enno viktiare; ikje spre di sjøl.

Eg lige kjempegått å jobba litt for Ida for de hu sedde så pris på d, å vise d t meg. D e vikti å sedda pris på folk ronnt seg! så dagens moral e; ikje bagsnakk, å husk å sei nåe fint t ALLE du møde!^^
p6180018
p6180011
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *