Peckham – nabolaget vårt

Categories G Reise og ferie

 

Dette er vår andre Londontur, men det er første gangen vi er i bydelen Peckham. Vi bor på et hotell med gangavstand til Primark, Lidl, togstasjonen, og rett ved siden av bussholdeplassen. Nabolaget er fullt av små, spennende butikker som selger mat fra alle verdenshjørner, og alt mulig av småting. Alt til en billig penge, så klart!

 

Poundworld er en av favorittene! Her koster alt en pund, som for tiden beleilig har lagt seg på rett under 10kr. Billig godteri, billige dingser, og PERFEKT for utplukking av julekalender-ting. Vi kjøpte kanskje litt  alt for mye godteri der…

Stoff er også en av tingene jeg har gledet meg til å kjøpe i London! Jeg fikk kjøpt både litt jersey og bomull. Nå gleder jeg meg til å sy når jeg kommer hjem! 🙂

Sol-i-øynene!

Litt lenger nedi gata ligger Peckham Rye Park. Vi tuslet nedover, og oppdaget verden sammen i varmende solskinn mens vi betraktet travle, røde busser, bustete alkoholikere som slapper av i parken, et ektepar som rusler rolig av sted, og et ekorn som titter nysgjerrig på oss. 

Jeg kaller dette mesterverket “blåsende pose.”

 

Vi brukte tiden til å utforske litt, og lete etter Geocacher. Fant to stykker i parken 🙂 Begge var ganske små, men det er alltid gøy når man klarer å finne dem! En flott aktivitet på ferie, som gjør at man oppdager steder man ellers ikke hadde fått se 🙂

Til slutt et lite stemningsbilde fra Poundland. Mye billig og gøy! Og Thomas bare: 10 kroner for tre brusbokser!! Jeg skulle hatt en ekstra koffert.”

Vi har shoppet en hel haug, og koser oss max. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *