Livet uten TV

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Mange blir litt sjokkerte når jeg sier at vi ikke har kanaler, men det siste året har det faktisk blitt mer og mer vanlig. Folk abonnerer på streame-tjenester, og dropper hele kanal-pakkene.

Jeg har nå levd uten TV-kanaler i to år, og savner det faktisk helt minimalt. Da jeg gikk på ungdomsskolen, så jeg på TV minst fire timer til dagen. FIRE TIMER! Jeg skjønner ikke hvordan jeg fikk tid til det. Uten TV har jeg så mye mer frihet! Slipper å skynde meg hjem for å se på Beat for beat, eller siste episode av en skandaløs serie. Slipper å bruke bort kjempemange timer på det jeg kaller “avslapning” men som egentlig bare gjør meg slappere. 

Nå har vi TVen i TV-stua, så blir den kun brukt når vi har filmkveld. Og da gjør vi det til en liten event. Vi har netflix, og da er det alltid noe å se på, for oss som ikke ser så mye på film. 

I tillegg har jeg nå klart å slutte med mobilspill en stund – noe som faktisk var vanskeligere. Veldig godt å ikke ha noen sånne uvaner som stjeler så enormt med tid. Så får jeg mer tid til det som virkelig betyr noe 🙂
 

Hva skulle du ønske at du brukte mindre tid på?

5 kommentarer

5 thoughts on “Livet uten TV

  1. Jeg trodde først at du ikke hadde skjermulighet i det hele tatt jeg 😂 men vi har heller ikke kabel eller parabol lenger. Kun streamabb. Like greit detil 😁

  2. Vi meldte oss av kanalstyret forrige måned, bruker også bare streaming. Hadde det vært opp til meg, hadde vi ikke hatt TV engang.

  3. Ann: jeg synes det er greit å ha for filmkvelder med venner et par ganger i måneden. Meg er glad vi ikke har den i stua 🙂

  4. Skulle ønske jeg brukte mindre tid på Netflix.. haha 🙂 Vi har heller ikke kanaler, men har appleTV, så har jo tilgang til nrk og netflix.. Så det blir TV fordeom, men da heldigvis litt mer utvalgt. Slipper iallfall å bruke tid på å zippe att og frem på kanaler 😉

  5. Linn Hege Solås: Ja, jeg kjenner at jeg må holde meg borte fra alt på netflix som er serier. 😛 Er så fort gjort å bli avhengig…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *