Den usynlige

Categories H bok

“Det var en av de første dagene i mai Hilmer Eriksson oppdaget at han var blitt usynlig.”

Boktittel: Den Usynlige

 

Forfatter: Mats Wahl

 

Innhold: Hilmer er forsvunnet, men ingen ser ut til å vite hva som har skjedd med ham. Vi følger Kriminalbetjent Fors som prøver å løse saken. Sporene peker raskt i retning av at noe stort og skremmende har skjedd, da det dukker opp nynasistiske tegn, og rykter om tidligere slåsskamper og krangler.

 

Min mening: Jeg fikk tak i boka med en tilfeldighet, og i og med at jeg ofte liker ungdomslitteratur, gav jeg den en sjanse. Kan ikke si meg helt overbevist. Handlingen var forutsigbar, men også spennende. Men de merkelige glimtene fra Hilmers bevissthet ødela en del. Når man legger på den crappy slutten, ble jeg rett og slett skuffet. Boka startet mye bedre enn den fullførte. 

 

Terningkast: 3. Begynte bra, men kunne ha vært mye bedre utført! 

BildeKilde

Målet mitt er å lese femti bøker i år. Dette var nummer 19. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *