De skjulte ordene

Categories H bok

“En fortelling fra Papua Ny-Guinea.”

Boktittel: De skjulte ordene

Forfatter:Sigmund Evensen

 

Innhold: De skjulte ordene er en sann historie om livet som norsk misjonær i Papua Ny-Guinea. Vi følger Sigmund som sammen med kone og to barn, bosetter seg med umanakaina-folket i jungelen. 

 

Min mening: Jeg synes slike historier er utrolig spennende! Å lese om andre kullturer som er så fremmede fra min egen, og til og med få et grundig innblikk gjennom en norsk forteller. Boka var både inspirerende og trosstyrkende, og jeg lærte mye om bibeloversettelser – og hvor viktig dette arbeidet er. 

 

Terningkast: 4. Spennende! Jeg anbefaler den til deg som er interessert i andre kulturer, og i å vite mer om hva Gud gjør enkelte steder i verden.

BildeKilde

 

 Jeg leste nylig boka “Med livet som innsats” som lignet litt på denne. Den beste var nok med livet som innsats, da jeg synes at Evensens bok hadde litt mange detaljer fra selve bibeloversettelsen. Men begge var lettleste, og vel verdt tiden 🙂

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *