DIY pengepung

Categories A Hobby

 

Har prøvd meg på å lage min første lommebok med ramme på, og  samme slengen prøvde jeg et strikkemønster jeg aldri hadde prøvd før. Man strikker fire runder med glattstrikk på fem pinner. Den femte runden, så slipper en ned hver fjerde maske tre “hakk”, før man strikker den på nytt, som vanlig(det blir på en måte som å strikke alle de fire rundene i en maske). Slik blir mønsteret laget. Jeg sydde et silkeaktig grått stoff inni veska for å gjøre den skikkelig tett. Synes den ble veldig vellykket til å være første forsøk! 😀

Nå har jeg bestilt flere slike rammer på ebay, så jeg kan lage flere etterhvert om jeg vil. Et gøy, og nokså raskt prosjekt. Og en fin julegave også! Det kan selvfølgelig gjøres med et hvilket som helst strikkemønster. Perlestrikk er sikkert veldig fint 🙂

1 kommentar

1 thought on “DIY pengepung

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *