Tysk småby-idyll!

Categories G Reise og ferie

Her har jeg samlet litt bilder fra enda en utflukt vi tok da vi var i Tyskland. Det er virkelig småbyene i Tyskland som er det koselige, og Oberammergau er intet unntak. Her finner utsikt mot alpene, og en kjempekoselig liten julebutikk…

Jeg fikk skikkelig julestemning!  Men prislappene gav meg tålmodigheten jeg trengte til å vente med storhandelen…

FOR et koselig sted! Jeg kjenner jeg blir klar for gløgg og pepperkakebaking bare av å se på bildene!

 

 

Etterpå tok vi også et stopp ved klosteret Benediktinerabtei Ettal. Koselig sted. Dumt vi ikke fikk se de barberte munkene…

 

Vi ble anbefalt å besøke grense-byen Garmisch-Partenkirchen som ligger nær Østerrike. Her finner du tysk idyll på sitt beste med de nydelige Alpene som bakteppe. Det er dessuten flust med isbarer, og hvert tiende år kan du endatil være med på et enormt julespill som skjer i byen hvor alle innbyggerne deltar som statister. 

Her har vi en innfødt!

 

Men ute var det enda friskt høstvær. Vi nøyt pinte oss igjennom en god hjemmelaget iskrem hos en av de mange flotte kafeene, og skyndte oss kalde videre…

Enda var det et stopp til på turen som kommer i neste tyskland-innlegg….

1 kommentar

1 thought on “Tysk småby-idyll!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *