Insurgent

Categories H bok

“”Sometimes,” he says, sliding his arm across my shoulders, “people just want to be happy, even if it’s not real.””

Forfatter: Veronica Roth

 

Boktittel: Insurgent

 

Innhold: Forsettelsen til Divergent. Trice klarte såvidt å unslippe det opprørske styret, men hun kan ikke vende ryggen til vennene sine. Spørsmålet er bare hva hun kan gjøre for at ikke flere skal bli slaktet ned i en verden hvor det er vanskelig å skille mellom venn og fiende. 

 

Min mening: Jeg ble kanskje ikke like imponert som av Divergent. Denne var kanskje litt mer rotete? Og kanskje fordi Trice er full av vonde følelser gjennom hele boka, mens Tobias kommer på avstand. Dramaet bygger seg opp til en stor avsløring – som kanskje ikke var SÅ sjokkerende som jeg hadde trodd. Men det var en fengende bok, og jeg gleder meg enda til den tredje boka i serien: Allegiant. 

Terningkast: 4. Spennende! Jeg anbefaler den til deg som har lest eller sett Divergent, og vil vite hva som skjer videre.

 

BildeKilde

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *