Jobbing, sangskriving, jesusgrupper og ungdomsmøte

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Siden sist har jeg både grillet i påskesola, vært på tur, jobbet, og hatt 13 venner på besøk i vår lille leilighet på pizza! 

I dag er en nokså travel dag. Planen er å jobbe noen timer i fra morgenen i Planteskolen. Dette er nok den travleste sesongen på mange vis – papirarbeidet må ferdigstilles, og i løpet av påsken skal (aller helst) hele hagesenteret bli ferdig. Det inkluderer å tømme en enorm kjeller for masse tunge planter. tømme et stort plasthus, fylle det samme plasthuset (med roser) og sette alt på et sted der det ser fint ut. På dager som i dag har man tilleggsfaktoren kunder – noe som virkelig senker tempoet på resten. Men jeg liker det bedre travelt enn kjedelig. Så jeg er fornøyd.

Etter jobb skal vi få besøk av en liten gjeng fra lovsangsteamet som skal skrive sang – eller rettere sagt jobbe med egenskrevet sang. Vi har så mange talenter i gjengen, at det skulle bare mangle og få det litt frem i lyset. Jeg gleder meg virkelig til å øve inn den nye sangen – det blir som et nytt kapittel for oss 🙂

Nå går det slag i slag. To timer etter sangskrive-møtet starter skal jeg ha et møte med to flotte gutter som skal starte en jesusgruppe (cellgruppe) for 8.klasse-gutter. Vi skal prate litt om det å starte en gruppe, og legge en slagplan. 

Bare en time etter dette møtet starter skal jeg være på Betania for å øve med lovsangsteamet. Vi har ekstra lang øvelse i dag (3 timer) fordi vi skal synge et par nye sanger. Når disse er innøvd starter ungdomsmøtet kl 20, og vi skal være der til midnatt (i det minste) fordi jeg har ansvaret denne gangen. Jeg gleder meg skikkelig til møtet og alle de gode folkene jeg vet jeg møter der. Jeg er bare litt nervøs/spent siden han som skal tale var i Zambia i går, og ikke visste helt om han kom seg hjem. Men vi satser på at Gud har en plan for det 🙂 Hihi

 

Livet er spennende, folkens! Og jeg gleder meg skikkelig til denne dagen, som ser ut til å starte med veldig fint vær – det virker som om påsken har bestemt seg for å være enormt god mot oss i år!

Hva er dine planer for påskeaften? 🙂

4 kommentarer

4 thoughts on “Jobbing, sangskriving, jesusgrupper og ungdomsmøte

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *