Første uka på skolen

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Den første uka md Kunst og Håndtverk på universitetet gikk fort, og gjorde meg glad. Nå gleder jeg meg til alle oppgavene vi skal ha fremover, selv om jeg ser at det også kommer til å kreve en del av meg. Vi skal allerede ha en eksamensoppgave om to uker (hjelp!). Men nok om det. Her er litt om den første uka.

Vi startet rett på med en oppgave om “Selfies.” Og begynte med å ha ta haugevis med selvportretter. De ble brukt som utgangspunkt for to forskjellige oppgaver. En digital, og en med grafitti. Men mer om det om et par strakser. Først skal dere få se noen stemningsbilder fra klassekameratene mine, som er en fin blanding av lærerstudenter, lærere, og folk som bare liker Kunst og Håndtverk.

 

Lærerene virker helt topp, og arrangerte en Lunsj for oss på fredagen. Alle tok med noe pålegg hver (eller kake eller frukt) og så stilte lærerne våre med nybakt brød fra bakeren, og altslags papptalerkner og greier. Sykt stas!

Og etter lunsjen hadde vi utstilling av det som var laget i løpet av uka. Utstillingen ble presentert i Galleri GA – altså gangen. (hihi) Den ene oppgaven var grafitti hvor vi laget en sjablong og sprayet oss selv. Jeg er nummer tre fra høyre, øverst.

 

I den andre oppgaven skulle vi ta utgangspunkt i selfiene våre, og redigere bildet under påvirkning av et kjent selvportrett. Min gruppe etterlignet et selvportrett av Håkon Bleken. Ble ikke fornøyd med resultatet mitt, som er helt nede til høyre. Men det var en veldig kjekk introduksjonsoppgave, og vi lærte oss en del bildebehandling i et artig Ipad-program.

 

En del av oppgaven var også en “estetisk presentasjon” av verkene våre. Noen grupper fortalte historier, andre spilte Sansula mens de leste dikt. Vår gruppe spilte av en passende sang, og beskrev prosessen vår. Med. ett. ord. hver. Artig!

Jeg har kommet i en veldig kjekk klasse, og gleder meg til alt som venter dette semesteret!

1 kommentar

1 thought on “Første uka på skolen

  1. For en gøy oppgave det med selfies, husker tilbake til mitt år med kunst og håndverk med glede – kos deg masse! Det er mye jobb med det, men utrolig kjekt 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *