Topptur i Topptempo

Categories E Natur og Turer

Det har blitt en del bilder i fra turer i det siste, og det er rett og slett fordi det er så masse vakkert å se i naturen, og jeg blir inspirert til å ta flere bilder. Denne turen er egentlig ganske nær der jeg bor, men jeg hadde aldri gått til Jibbeheia før. I begynnelsen av turen var naturen som et eventyr; som om Narnias skapninger kunne dukke opp når som helst. Det var mye oppoverbakke, og nydelig vær.

 

Og når vi kom over den første kneiken åpnet fjellanskapet seg og den frodige løvskogen ble avløst av fjellknauser, myrull og en fantastisk utsikt. Turen fortsatte et stykke opp og ned fjellknausene før toppen kom til syne.

 

Og når vi nærmet oss den siste toppen, begynte det å blåse helt infernalsk. Vi hadde holdt et godt, varmt tempo, og ønsket den friske brisen hjertelig velkommen. Håret pisket, lungene fyltes på et øyeblikk, og det ble vanskelig å snakke, men lett å le.

 

På toppen poserte vi med varden. Her får du også et lite inntrykk av hvor mye vind det var. Det var på nippet at vi ikke blåste bort et par ganger, slik sekken min gang på gang ville… Vi ble fort kalde etter bildene var tatt, og skyndte oss ned igjen.

 

Turen tok halvannen time med pausen på toppen. Men vi holdt som sagt et ganske friskt tempo, så jeg ville ha regnet med mer på en kosetur 🙂

Andre som utnytter det fine været til å gå på toppturer? 🙂

3 kommentarer

3 thoughts on “Topptur i Topptempo

  1. For noen herlige bilder! 😀
    Det er så deilig å gå på tur i skogen, og ekstra gøy når man kan gå på slike topp-turer!
    Jeg har ikke vært på så mange topper i år, men det blir nok noen etter hvert 🙂
    God pinse!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *