Hage må man ha

Categories O interessa

Og har man ikke hage, så får man få seg noen urner, da. Og det gjorde vi. For det er jo klart at vi måtte plante sommerblomster utenfor leiligheten før jeg flyttet inn. Og nå som det har fått vokse seg til litt, har det blitt meget fargerikt og koselig utenfor. Jeg elsker småblomstrede, hengende blomstervell, og har derfor satset mye på Million Bells, Nemesia, Lobelia og Diaskia.

Jeg Måtte bare ha denne røde nemesiaen. Den passet ikke inn, så jeg plasserte den i urte-krukka heller. Resten av blomstene går i blå og rosa-nyanser.. Her følger en knall, nydelig blå lobelia:

 

Rosa Diaskia – en sikker vinner! Denne har blomstret i ett sett hele sommeren 🙂

 

Etter første runde ble vi så inspirert, at vi kjøpte en haug med planter til, og fylte enda to urner.  jeg falt pladask for den neon-blåe Senettien nedenfor. Thomas insisterte på å kjpe en buksbom som vi danderte noen spanske margeritter rundt. Men jeg har visst glemt å ta bilde av denne (kjedelige) urnen…

Og så har vi et lite glimt fra urtehagen! (Eller urteurnene). Dette er en agurkurt som jeg har sådd selv. Den har vokst noe enormt nå i det siste og har fått mange blå og rosa blomster som smaker agurk, og som kan brukes i salaten eller som pynt på forskjellig mat. Bladene kan også spises, og smaker agurk 🙂

Slenger til slutt inn et bilde av gravide Sol. Hun lå så fint og poserte da jeg tok bilder av blomstene her ute..

3 kommentarer

3 thoughts on “Hage må man ha

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *