NÅ går det opp for meg

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Jeg har hele tiden fokusert på eksamen og bacheloren. I lang tid nå. Og jeg har tenkt at etterpå, DA blir det masse tid til å kose seg, og til alt det jeg gjør for lite av nå (les: bryllup, jobbing, sying, venner osv). Men så går det plutselig opp for meg. Hvis jeg nå i det hele tatt klarer å ferdigstille bacheloren til helga, så har jeg allikevel under en måned til bryllupet. En måned til å sy to brudepikekjoler, en måned til å flytte alle tingene mine, og dobbelsjekke og fikse alle detaljer til bryllupet. En liten måned til jeg skal bli kone, flytte ut, bo med Thomas, og forlate “hjemme” for alltid! Det er rart å tenke på.

I dag er det altså eksamen i Pedagogikk, så dette innlegget ble skrevet i går. Håper på greie oppgaver, og så kan jeg kaste av meg den ene tunge byrden som stresser meg aldrisålite. Jeg vet jo forskjellen på pragmatismen og rekonstruksjonalismen, og jeg kan jo til en viss grad redegjøre for Hargreaves’ fem definisjoner av en skolekultur. Men det er litt skummelt/stress uansett. Om noen få uker forsvinner også de fleste andre byrdene. Livet blir bare bedre og bedre, folkens! Ønsker dere en vakker dag 🙂

Bildet ble litt random. Jeg prøvde å ta bilde av den fine fuglen i midten, men den hoppet av sted alt for fort. Så jeg nøyet meg med at det i det minste var et grønt og herlig bilde 🙂

#bachelor #student #lærer #lærerstudent #studie #vår #eksamen

3 kommentarer

3 thoughts on “NÅ går det opp for meg

  1. Spennende tid! Lykke til på eksamen! Jeg angrer på at jeg stresset alt for mye i tiden rundt bryllupet, og ikke tok meg tid til å virkelig være til stede. Så et lite tips; dropp alt som ikke er livsviktig eller kos, og ta vare på øyeblikkene… 🙂

  2. For en spennende (og noe hektisk, haha) tid du har foran deg 😀 Du får ha lykke til med alt! Det går seg nok til, og jeg tviler ikke på at du rekker med alt uten problem 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *