Heide Park

Categories G Reise og ferie

Dag nummer to i Tyskland var planen å tilbringe hele dagen i den store fornøyelsesparken Heide Park. Været hadde sunket fra 20 grader dagen før til ca 12 grader og småsurt i luften, men jeg var allikevel sånn passe gira på å ta et par berg-og-dalbaner.

Det nyeste tilskuddet i parken var en flaggermus-berg-og-dalbane. Opp og ned og rundt på hodet i en forrykende fart. Den var sykt gøy! Glemte å ta bilde av den, så jeg lånte et av Thomas. På bildet så sitter jeg nest bakerst til høyre, og Solveig sitter på siden av meg 🙂

 

Ellers så tok jeg ikke så vanvittig mye. Måtte ta en tur i den fryktede, svære, tre-berg-og-dalbanen Colossos (tok visst ikke bilde av den heller), og en bob-bane. Men høydepunktet var flaggermusa.

 

 

Thomas ville som vanlig ikke opp i noe som gikk fortere enn 20km/t. Men denne gangen hadde jeg med meg ei nylig anskaffet venninne fra Tonstad som jeg ble kjent med på turen. Vi koste oss med å ta de skumleste banene som vi klarte å manne oss opp til.

 

Det som var så herlig var at det nesten ikke var noe folk i parken, så alle køer var fort unnagjort. Det er fordelen med å reise på en litt småsur dag utenom hovedsesongen.

Da vi følte oss fornøyde med å være skremt ut av vårt gode skinn, tok vi turen i “det hvite hus” hvor man kan betale seg inn og spise så mye man vil av pasta og pizza og slikt. Der ble vi sittende leenge før vi fikk varmen… Og så litt lenger for å bli helt totalt stappmette, for sikkerhets skyld.

Da vi hadde tatt runden gjennom hele parken, tok vi også toget en liten runde for å få tiden til å gå. Og “lokføreren” overtalte oss til å ta bilder sammen med ham. Superstas! 😛

Ute av parken igjen måtte vi ta et bilde av tøysekoppene som hadde brukt opp pengene sine på å vinne bamser og å kjøpe fargerike luer. Herlig og fargerikt 🙂

Ingenting som en fornøyelsespark omtrent en gang i året 🙂

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *