En perfekt helgedag

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Oppskriften på en perfekt helgedag:

1 ts Joggetur                                                    (for god samvittighet)

3 dl Rydding                                                    (for å kunne slappe av i hjemmet)

2 ss Skolearbeid                                             (for å ikke skuffe de andre på gruppa)

250g Hjemmedyrkede grønnsaker                     (for sunn, skikkelig-hjemmelaget mat)

1 kg DIY-prosjekter                                         (for å se din kreative side)

 


Omtrent slik var fredagen min. Jeg fikk tid til å arbeide med skolearbeidet OG ta meg en joggetur, og i tillegg koste jeg meg med å lage tennbriketter av avispapir, hyssing og stearin-rester. Les hvordan HER. Jeg har testet dem, og de fungerte kjempebra!

Jeg fyrte og fyrte i peisen til gradestokken passerte 24. Så bakte jeg pizza (med hjemmedyrket tomat og chili i sausen) og hevet den oppå ovnen. Det var visst litt i overkant for den ene pizzaen….


Til tross for slike tilbakeskritt ble pizzaen ganske så vellykket, og alt var på plass da jeg fikk besøk av min kjære, og vårt vennepar; Miriam og Johnny. Utrolig koselig 🙂

Elsker slike helgedager hvor det virker som om man får tid til alt man vil.

2 kommentarer

2 thoughts on “En perfekt helgedag

  1. Slike helgedager er herlige! Hørtes ut som du koste deg 🙂 Jeg har fått lest litt pensum i dag og ellers kost meg med familien. Herlig! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *