Gjesteinnlegg fra Camilla Malvine

Categories G Reise og ferie

 

Heyya! Her kommer et gjesteinnlegg!

De tre siste dagene har jeg, Camilla Malvine (fra camillamalvine.blogg.no) vært på besøk hos Ingrid i Sokndal. Noe som har vært veldig artig, siden jeg aldri har møtt Ingrid utenom blogg.no! Så jeg, som sjelden reiser utenom Vestfolds fylkesgrenser (med unntak av en sjelden tur innom Oslo), og som ennå sjeldnere reiser uten noen gode venner eller med mannen min, tok turen helt alene hele veien fra Horten og helt ned til Sokndal kommune for å besøke Ingrid ? ei jente jeg altså da aldri før hadde møtt.

Før jeg dro hadde jeg tre bekymringer. Den ene var at turen bort skulle bli lang og kjedelig (selv om jeg skulle stoppe og besøke ei annen venninne i Kristiansand på veien bort), den andre bekymringen var at… ja, rett og slett at jeg utenom inntrykket fra bloggen hennes ikke visste hvem hun var, og den tredje og kanskje største bekymringen var at jeg ikke skulle forstå hva hun sa. Jeg pleier ikke å være så god på å forstå dialekt. Men til min store glede var ingen av disse tingene noe problem! Turen bort gikk kjempefort, Ingrid var kjempegrei, og ? jeg forstod alt hun sa LETT <3

Da jeg kom av toget, og så Ingrid for første gang, var det veldig rart. Det var en litt ?donald-følelse?, som jeg pleier å kalle det, altså at det på en måte var litt surrealistisk. Tidligere hadde hun bare vært et bilde på en måte, og nå var hun plutselig et lyst levende menneske foran meg! Det var litt rart å sette seg i bilen med henne og kjøre hjem til henne for 3 netter og samtidig ikke kjenne henne. Hva snakker man liksom om? Man må liksom hoppe litt over tørrpraten, siden det mest basic vet man jo allerede gjennom bloggen. Men, det kom egentlig ikke som noen overraskelse at det gikk ganske så bra. Ingrid er like hyggelig og sosial som hun virker på bloggen! Og vi hadde flere ting til felles som vi kunne prate om.


Som dere kanskje så i et tidligere innlegg her så tok hun med meg på ordentlig turisttur på Haua første dagen. Andre dagen dro vi på topptur og så på BASAR, og på den tredje dagen (i dag) har vi vært i Egersund med ei venninne av Ingrid og så på grilling i en hule med en annen venninne av henne. I morgen tidlig reiser jeg hjem, sliten, men med mange gode opplevelser og inntrykk bak meg.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde sett for meg at Ingrid skulle være, men jeg ble egentlig ganske overrasket. Samtidig som jeg kanskje egentlig ikke ble det? Hun har en veldig snill og rolig stemme og måte og prate på, en ganske artig humor (uten at hun kanskje egentlig drar en skikkelig spøk, så har hun mange artige småkommentarer og sånne småting hun sier, hehe), og hun veldig flink til å holde praten gående. Jeg følte meg velkommen fra første stund, og selv om vi ikke kjente hverandre til å begynne med er vi blitt ganske godt kjent i løpet av de dagene jeg har vært her!


Så ja. Et lite gjesteinnlegg. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle skrive her, men jeg tenkte at jeg bare ville si at Ingrid er kjempekoselig og ganske lik som på bloggen på mange områder, og at stedet hun bor på er kjempekoselig og det er veldig mange fine ting å se på her. Jeg angrer ikke på at jeg tok turen!

– Camilla Malvine

 

(Men til slutt vil jeg bare oppfordre til litt nettvett! Møt ikke folk fra internett bare sånn helt uten videre, det er mange som ikke er den de utgir seg for å være. Vær veldig sikker før du reiser ut på en sånn tur, og møt alltid personen første gang på et offentlig sted)

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *