Til Burdal Bøveren

Categories B opplevelser og hverdagsliv

Tirsdag reiste vi på et overaskende besøk til veterinæren.

På en helt vanlig tur til Blåfjell og Ruggesteinen ble vi plutselig oppmerksom på at Chessie (hunden) haltet litt. Jeg hadde en ide om at det kunne komma fra et huggormbitt, siden hun en liten halvtime tidligere hadde laget en rar lyd og spratt ut av en busk. Jeg så ingen orm, og tenkte ikke spesielt over det før vi så haltingen. Etter nøye undersøkelse, og ingen synlig skade fant jeg ut at det var best å ringe dyrlegen…

 

Det ble mye om og men siden det var etter stengetid, men Thomas fikk hentet oss og kjørt oss til veterinæren i Egersund. Der ble det fastslått at huggormen antagelig ikke hadde bitt med gift (de bruker bare giften 1 av 3 ganger), så faren var ikke så stor. Men hun var allikevel vond i labben, og skal nå gå på antibiotika og smertestillende i åtte dager.

Å få tak i medisinene var heller ikke enkelt. De ble sendt til Kiwi, men da jeg kom var de ikke å finne. Neste dag ( i dag) fant jeg ut at de var blitt sendt til feil navn. Det ble “Ingrid Burdal Bøveren,” i stedet for Ingrid Urdal Øvern. Ikke spør meg hvor alle B’ene kom fra. I hvert fall ordnet det seg med medisinene, og Chessie er nå overlykkelig når hun får tabletter pakket inn i pølse.

Dette har vært en hard og travel uke, men med mye kos også. Kjempehyggelig besøk i hus, mye jobbing, litt tur og mye fint vær. For ikke å snakke om vårruller, styremøter, fisking og bursdagsfeiring. Nei, jeg er ikke arbeidsledig et øyeblikk!

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Til Burdal Bøveren

  1. Camilla Malvine Eriksen: Det går bra med henne nå… Tror ikke hun hadde trengt å gå på smertestillende engang; hun er helt i hundre og er skikkelig gira på å bli ferdig med “sykemeldingen” og få gå ut på tur igjen…
    Ja, skjønner ikke hvordan det er mulig 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *